«میان خورشیدهای همیشه» عنوان تازه ترین آلبوم گروه رستاک است که امروز در بی خبری رسانه ها منتشر شد. گروهی که در معرفی موسیقی اقوام به مخاطبان ایرانی بسیار موفق بوده و اغراق نیست بگوییم در شناساندن این نوع موسیقی به نسل کنونی بسیار موفق بوده است.
کد خبر: ۹۸۱۴۸۸
ضبط آلبوم "میان خورشید های همیشه" 3سال طول کشید/ موسیقی اقوام حساسیت های خودش را دارد

به گزارش جام جم آنلاین پیش از این آلبوم های «همه اقوام من»، «رنگواره های کهن» و «سرنای نوروز» از این گروه منتشر شده بود و بعد از چند سال حالا چهارمین آلبوم رسمی رستاک در دسترس مخاطبانش قرار گرفته است.

سیامک سپهری سرپرست گروه رستاک درباره فاصله انتشار آلبوم قبلی و آلبوم تازه گروه به جام جم آنلاین می گوید: نوع کار ما در گروه رستاک به این شکل است که پیش از در دسترس قرار گرفتن اثر، یک پروسه طولانی تحقیق داریم. بعد از انتخاب قطعه ها، گروه به صورت کارگاهی روی آن قطعه ها کار می کند تا تنظیم مجدد روی آن انجام شود و تازه بعد از آن است که ماجرای ضبط قطعه ها آغاز می شود. ضبط، میکس و مسترینگ بخش صوتی این مجموعه، اوایل امسال و بعد حدود ٣ سال به پایان رسید و پس از آن کار بر روی بخش تصویری آغاز شد و تلاش کردیم لوکیشن های مختلفی برای این آثار انتخاب کنیم تا یک مقدار فضای متفاوتی داشته باشیم.»

او درباره معرفی موسیقی اقوام به نسل های کنونی می گوید: « برای من و دوستانم در رستاک، شادی و افتخاری بالاتر از این نیست که سهمی هر چند کوچک در معرفی و شناساندن بخش هایی از این نوع موسیقی به مخاطبانمان داشته ایم» .

سیامک سپهری با اشاره به تفاوت های کار در این حوزه از موسیقی با دیگر حوزه ها می گوید: «همواره در هر تجربه جدید موسیقایی مان، سعی کرده ایم که کاستی و اشتباهاتمان را کم کنیم هر چند در این کار پیچیدگی های فراوانی وجود دارد که دلیلش حساسیت های فرهنگی نسبت به موضوعات است و نیز سختی کار بر روی گویش ها و فضاهای متنوع و خاص شنیداری هر منطقه از کشور»

او درباره استفاده از موسیقی های نواحی در گونه های مختلف هم معتقد است: « نمی توانم به خوبی درباره معایب یا مزایای این کار صحبت کنم چرا که در جایگاه یک منتقد نیستم ولی احساس می کنم چنین تجربیاتی فضاهای جدیدی را در هر یک از ژانرهای موسیقی ایجاد می کند و در عین حال می توان با نگاهی پویا، مسیر درستی را با آسیب کمتری پیمود»

سیامک سپهری در پاسخ به این سوال که آیا قرار است همچنان گروه رستاک تنها بازخوانی کند به جام جم آنلاین می گوید: « در فضای کنونی گروه، همچنان این نوع کار برایمان کشش دارد و دلنشین است، هر چند به همین دلیل کارگاهی بودن فعالیت رستاک و وابستگی به حس و حال اعضا نمی توانیم آینده دور نوع فعالیت های رستاک را از الان ترسیم کنیم.»

«میان خورشیدهای همیشه» به صورت یک پکیج صوتی و تصویری توسط شرکت هنر اول در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. این گروه قرار است هفتم، هشتم و نهم دی ماه در مرکز همایش های برج میلاد به اجرای برنامه بپردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها