رئیس‌جمهور موریتانی سرنگونی رژیم قذافی را دارای پیامدهای خطرناکی برای کل منطقه دانست و ضمن انتقاد از انقلاب‌های عربی، هرگونه توافق با تشکیلات القاعده را بشدت تکذیب کرد.
کد خبر: ۹۷۸۱۴۵

محمد ولد عبدالعزیز که ریاست دوره‌ای نشست سران کشورهای عربی را به‌عهده دارد، در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوموند، تاکید کرد: آشوب، ناامنی و فروپاشی اقتصادی، امروز لیبی را در برگرفته و پیامدهای سرنگونی رژیم قذافی بر کل منطقه پیامدهای بشدت خطرناکی است.

رئیس‌جمهور موریتانی درباره وضعیت سوریه گفت: زمانی که انقلاب در سوریه شکل گرفت، امیدوار بودیم که بشار اسد از قدرت کناره‌گیری کند، اما این اتفاق رخ نداد و همه در این میان زیان کردند، ویرانی سراسر سوریه را در بر گرفت چه کسی امروز می‌تواند این کشور تخریب شده را بازسازی کند؟ قطعا نه روسیه و نه هیچ‌یک از کشورهای عربی که از شبه نظامیان حمایت مالی کردند و نه کشورهای غربی که برای مدیریت امور داخلی خود نیز بودجه ندارند، هرگز نخواهند توانست.

ولد عبدالعزیز افزود: کشورهای غربی در سوریه شکست خوردند به طوری که هزاران پناهجو به سمت این کشورها سرازیر شدند و آشوب کشورهایی چون آلمان، فرانسه و بلژیک را در بر گرفت. در واقع تمام محاسبات آنان درمورد سوریه اشتباه بود.

رئیس‌جمهور موریتانی اظهار کرد: انقلاب‌های موسوم به بهار عربی برای جهان عرب و کشورهای عربی فاجعه بود، این انقلاب‌ها تنها توانستند تعدادی از چهره‌های سرکش را که مجبور به ترک قدرت شده بودند، پنهان سازد اما هیچ نتیجه دیگری نداشتند و پس از این انقلاب‌ها نه آزادی‌ها افزایش یافت و نه حقوق بشر بیش از قبل رعایت شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها