قاضی سراج در خصوص اقدامات سازمان بازرسی درباره بازگرداندن خاوری، گفت: پیگیر هستیم.
کد خبر: ۹۷۷۶۴۲
قاضی سراج: پیگیر بازگرداندن خاوری هستیم

به گزارش جام جم آنلاین از میزان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در حاشیه مراسم روز جهانی مبارزه با فساد در جمع خبرنگاران در رابطه با اینکه آیا سازمان بازرسی در مبارزه با فساد تحت فشار قرار دارد یا خیر؟، اظهار کرد: مبارزه با فساد از سوی هر سازمان و نهاد قطعا فشار و تهدید دارد. آنهایی که میلیاردها تومان به جیب زده اند افرادی را دارند که ماموری را که میخواهد تحت آن حیطه وارد شود را تحت فشار قرار میدهند،خوشبختانه مسئولان قوا حامی سازمان بازرسی هستند.

وی افزود: اگر فشاری هم باشد از سوی مسئولان قوا برطرف می شود.

قاضی سراج همچنین در خصوص اقدامات سازمان بازرسی درباره بازگرداندن خاوری، گفت: پیگیر هستیم. اخیرا در تایلند سمیناری برگزار شد که ما با آمبودزمان هایی که در ارتباط هستیم مذاکره میکنیم و رایزنی هایمان به طور مستمر ادامه دارد. تمام کسانی که مرتکب پولشویی شده و به کشورهای دیگر پناهنده شده اند را بازگردانیم.

وی درباره نجومی بگیران نیز اظهار کرد: از همان ابتدا گزارش را به سران قوا اعلام کرده و گزارش نهایی را به دادسرای تهران ارسال کردم . در گزارش اول اسامی ۱۲۶۶نفر مربوط به ۳۱ استان بود و از مرکز نیز ۲۹۸ نفر به دادسرا ارسال شده است. در رابطه با شرکت ها، بانک ها و بیمه ها نیز ۸۴ الحاقی گرفتیم و به دادسرا ارسال کردیم که دادسرا نیز در حال احضار است. از همه قوا و سازمان ها کمک میگیریم و مدارک جمع آوری شده را به مراجع مربوطه ارسال می کنیم و اگر تخلفی باشد که قطعا هست از مدیر کل به بالا به نهاد ریاست جمهوری اعلام می شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین درباره گزارش سازمان بازرسی از برخورد دو قطار، گفت: گزارش ظرف ۴۸ ساعت به سران قوا اعلام شد و گزارش دوم نیز اخیرا ارسال شده است و انشالله نتیجه نهایی اعلام خواهد شد.

سراج درباره گزارش سازمان بازرسی از آلودگی هوا تصریح کرد: دو گزارش کامل را آماده و به روسای قوا ارسال کرده ام. گزارش کیفری نیز بررسی شده و به مراجع مربوطه برای رسیدگی نهایی ارسال می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها