سرویس دانش‌آموزان روستایی قائمشهر در هفته گذشته تصادف کرد که براثر این حادثه یکی از دانش‌آموزان جان باخت و دانش‌آموز دیگری که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بود، امروز جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۹۷۷۲۷۷
دومین دانش‌آموز حادثه سرویس مدرسه جان باخت

به گزارش جام جم آنلاین از تسنیم، حوادث مربوط به سرویس‌های معلمان و دانش‌آموزان همواره در طول سال تحصیلی به ویژه فصول سرد سال تکرار می‌شود. امسال نیز از ابتدای سال تحصیلی تا کنون در چند مورد شاهد حادثه برای سرویس حامل معلمان و دانش‌‌آموزان بودیم.

مدت هاست دانش‌آموزان مناطق محروم به دلیل فاصله زیاد مدرسه با روستای محل زندگی مجبورند این مسیر را با پای پیاده یا سرویس‌های ناامن و فاقد حداقل‌ استانداردهای مطمئنه طی کنند.

در بودجه سالانه کشور اعتباری برای تأمین سرویس دانش‌آموزان روستایی در نظر گرفته می‌شود اما در اغلب سال‌ها این اعتبار به دلیل کسری بودجه آموزش‌وپرورش تخصیص نمی‌یابد و دانش‌آموزان مجبورند مسافت طولانی مسیر مدرسه را پیاده طی کرده یا از خودروهای ناامن مانند وانت برای رفتن به مدرسه استفاده کنند.

بررسی حوادث رخ داده برای دانش‌‌آموزان حکایت از این دارد که عمده این موارد به دلیل تصادفات رانندگی سرویس‌هاست و این مسئله عمدتاً در شهرهای کوچک و مناطق روستایی مشاهده می‌شود همچنین بیشتر سرویس‌های مورد استفاده پراید یا وانت است.

یکشنبه 14 آذر امسال بود که یک دستگاه وانت با سرویس مدرسه دانش‌آموزان برخورد کرد.

خودروی پراید، حامل دانش آموزان روستای واسکس بوده که با خودروی کاپرا تصادف کرده است.در این سانحه یک دانش آموز فوت و حال دو دانش آموز دیگر به نام‌های علیرضا مقیمی و نجمه صفریان که در بیمارستان امام خمینی شهرستان ساری بستری بودند، وخیم اعلام شد.

امروز، سید محمد رسولی، مدیر آموزش‌وپرورش قائمشهراز فوت یک دانش‌آموز دیگر این حادثه به نام نجمه صفریان خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی تلك آبادی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۰
۰
۰
یك روز شین آباد یك روز سرویس مدرسه خدا به خانواده های داغدار صبر بد هد و به مسولین بی خیال آموزش وپرورش احساس مسولیت

نیازمندی ها