سعید فائقی معاون فنی سازمان تریت بدنی وقت، اصغر یوسف نژاد نماینده مجلس، مناف هاشمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان و مهدی شجاعی رییس سابق فدراسیون تیراندازی در رادیو ورزش به بررسی حضور بازنشستگان در ورزش پرداختند.
کد خبر: ۹۷۲۵۲۴
بررسی قانون منع حضور بازنشستگان در ورزش

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از رادیو ورزش، سعید فائقی معاون فنی سازمان تریت بدنی وقت در خصوص حضور و یا عدم حضور بازنشستگان در عرصه مدیریتی ورزش گفت: بهتر است درمسائل یک پژوهش تطبیقی با دنیا انجام دهیم. باید ببینیم در دنیا میانگین سنی مدیران ورزشی چقدر است. تا آن جا که بنده اطلاع دارم میانگین سنی مدیران در دنیای ورزش در آن سوی مرزها 75 سال است.
وی ادامه داد: نگاه دنیا به ورزش خصوصی است اما نگاه ما به ورزش نگاهی دولتی است. با اقداماتی که انجام می شود ورزش دولتی تر هم می شود. از ابتدا فعالیت در فدراسیون ها داوطلبانه بود و شغل محسوب نمی شد. حال با دخالت دولت در عرصه ورزش جریان داوطلب در ورزش کم رنگ شده است. اگر دولت به یک سرپرست فدراسیون بگوید شما به دلیل بازنشستگی باید از ورزش کنار بروید مطمئنا آن فدراسیون از سوی ارگان ها بین المللی ورزشی تعلیق می شود. مسائل ورزش باید در درون ورزش حل شود.
مهدی شجاعی رییس سابق فدراسیون تیراندازی اظهار داشت: به طور مطلق نمی توان گفت حضور و یا عدم حضور بازنشستگان خوب و یا بد است. لازم است در بدنه فدراسیون های از نیروهای جوان و توانمند در کنار با تجربه ها استفاده شود. مانند تمام دنیا که از پتانسیل این دو بخش در کنار یکدیگر بهره می برند.
شجاعی افزود: داشتن سمت در فدراسیون ها و هیئت های رییسه شغل محسوب نمی شود. شغل سه ویژگی دارد اول آن که پست سازمانی باشد دوم تمام وقت باشد و سوم که آن فرد حقوق بگیر باشد. پست های فدراسیون پست سازمانی نیستند.
مناف هاشمی معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: قانون عدم به کارگیری بازنشستگان در دوایر دولتی شامل 300 نفر از کارمندان و اهالی ورزش شد. اما خوش بختانه این قانون 3 تبصره داشت از جمله این که ایثارگران، مقامات و افراد داری تجربه می توانند کار خود را ادامه دهند. با این تبصره یک سوم شامل تبصره شدند و دو سوم باقی مانده به صورت نیمه وقت مشغول هستند.
اصغر یوسف نژاد نماینده مجلس خاطر نشان کرد: بنده با چندین وزیر کار کرده ام اما باید بگویم وزارت ورزش و مجلس تا کنون نتوانسته اند به درستی از ظرفیت های یکدیگر بهره ببرند. در واقع رابطه این دو به خوبی تعریف نشده است.
یوسف نژاد افزود: مشکل بزرگ ورزش ایران نداشتن استراتژی و طرح جامع است.
پرونده پنج شنبه ها ساعت 18:30 با اجرای حسین شریفی به بررسی موضوعات ورز ورزش می پردازد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها