اختصاصی جام جم آنلاین

وقتی ترامپ بچه می شود + عکس

کاخ سفید در شوک، رئیس جمهوری که تفکرش در مورد میراث خود و آینده آمریکا را با صدای بلند می گوید. هفته نامه مشهور نیویورکر در شماره آینده خود آخرین روزهای باراک اوباما در کاخ سفید را به دقت بررسی می کند. ضمن اینکه روی جلد دیدنی این شماره نیویورکر به روزشماری باراک اوباما اختصاص دارد.
کد خبر: ۹۷۱۳۶۹
روی جلد دیدنی نیویورکر : روزشماری غمبار باراک اوباما

به گزارش جام جم آنلاین، هفته نامه معتبر نیویورکر برای شماره آینده اش که روز دوشنبه 28 نوامبر (8 آذر) منتشر می شود روی جلد بسیار جالبی را انتخاب کرده است: باراک اوباما در حال شمارش روزهای باقی مانده تا خلاص شدن از کاخ سفید.

دیوید رامنیک خبرنگار نیویورکر واکنش ها و اقدامات اوباما را در هفته های آخر مبارزات انتخاباتی تا نخستین دیداری را که پس از پیروزی دونالد ترامپ با جانشینش داشت، نوشته، بازبینی و تفسیر کرده است.

از نظر رامنیک، یکی از پرمفهوم ترین جمله هایی که اوباما گفت جمله ای است که روز 9 نوامبر پس از پیروزی میلیاردر خطاب به کارکنان کاخ سفید بیان کرد: «آخر الزمان نشده است».

نمی توان عمق تحقیر شدن اوباما را انکار کرد. او به طور کامل طبیعت فرقه گرایی و نیهیلسم را که ترامپ به بهانه قدرت دادن به عوام ترویج کرد، دریافت. شیوه اوباما ، حفظ آرامش ضمن اصرار بر حرمت باورها است.

رامنیک تاکید می کند ، با ظهور عصر ترامپ ، رئیس جمهور با پرسش هایی غالبا انکارناپذیر روبرو شده است: چه کسی رهبر جدید مخالفان خواهد بود؟ اگر شورش های نژادی در بگیرد ، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا باید به عنوان سخنگوی اقلیت ها به پا خیزد؟

گفته خود اوباما:

فکر می کنم ، اگر هیلاری کلینتون پیروز انتخابات می شد، من فقط کلیدها را به او می دادم، حساب و کتاب ها را بررسی می کردیم که به روز باشد و آن وقت زمان رفتن بود. اما اکنون، فکر می کنم دستکم این مسئولیت را دارم تا به افراد منتخب که راه را ادامه خواهند داد، توصیه هایم را ارائه دهم.

بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
روح الله
-
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
۰
۰
یك گرگ رفت یك كاتاكله اومد
نوذر
-
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
۰
۰
همچین نوشته و كاریكاتورش رو كشیده كه آدم دلش به حال اوبامای بیچاره میسوزه !!!!
سیما
-
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
۰
۰
جام جم واقعا مرسی . من هر شب سایت را می بینم و همیشه منتظر گزارش های اختصاصی گزارشگرتان هستم چون تك است.

نیازمندی ها