هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون گفت: خطاها و خلأهای جدی در توجه به توانمندی و دستاوردهای تولید ساخت داخل طی سالیان گذشته موجب ضعف تولید شده است و احیای دوباره این عرصه نیازمند اقدامات بنیادی فرهنگساز و تخصصی با یکپارچگی دستگاه‌ها و مسئولان است.
کد خبر: ۹۷۱۱۶۸
رونق تولید مستلزم اقدامات بنیادین مسئولان است

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره «ایران‌ساخت»، حسین محجوب بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان ضرورت احیای دوباره تولید کشور و اصلاح اقدامات مخرب و آسیب‌زننده به تولید ملی و ساخت داخل را ضرورتی انکارناپذیر دانست و افزود: خطاها و خلأهای جدی در توجه به توانمندی و دستاوردهای تولید ساخت داخل طی سالیان گذشته موجب ضعف تولید شده است و احیای دوباره این عرصه نیازمند اقدامات بنیادی و تخصصی با یکپارچگی دستگاه‌هاست.

وی با بیان این‌که بنیادی‌ترین گام، توجه جدی به رفع موانع و هم‌سویی و یک‌پارچگی دستگاه‌ها در سیاست‌گذاری‌هاست افزود: اشتباهات مدیریتی در طول سال‌های طولانی بلاهای جبران ناپذیری را متحمل اقتصاد این کشور کرده است و عرصه تولید سالیان متمادی متحمل این آسیب‌ها بوده است.

محجوب به نقش و جایگاه ویژه هنرمندان در اعتلای فرهنگ جامعه اشاره کرد و گفت: اگر نقش و جایگاه هنرمندان کشور به درستی دیده شود و این قشر مورد توجه قرار بگیرند، همگی به این مسیر گام گذاشته و برای حمایت از تولیکننده کشورشان از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و جشنواره «ایران ساخت» هم از این مقوله است.

وی افزود: هنرمند به سبب حساسیت و تیزبینی‌اش دارای ارجحیت و برتری نسبت به دیگر اقشار جامعه است که همین موضوع ضرورت توجه به او و تحرکی که می‌تواند در دیگر اقشار جامعه ایجاد کند را دوچندان می‌سازد.

بازیگر «به رنگ خدا» با اشاره به این‌که برای موفقیت جشنواره «ایران‌ساخت» باید پیش‌زمینه‌ها و ضرورت‌های لازم از جمله بسترهای اساسی حمایت از تولیدکننده فراهم شود، گفت: این‌که کشوری بخواهد به توسعه اقتصادی بیاندیشد اما به کار فرهنگی و هنری توجهی نداشته باشد و نیز کار تبلیغاتی و فرهنگی بدون در نظر گرفتن بسترهای لازم ممکن نست بنابراین جشنواره ایران‌ساخت نیز با رعایت بسترهای لازم و اساسی از جمله ایجاد زمینه‌های لازم حمایت از تولید کننده می‌توانند در مسیر خود موفق باشد.

این بازیگر به لزوم توجه جدی سوی مسئولین کشور به عرصه تولید را یادآور شد و گفت: اگرچه بسیار طول می‌کشد تا آسیب‌ها ترمیم شود، اما توجه جدی به نیازهای اساسی و توقف هرچه سریع‌تر اشتباهات جدی این عرصه که آسیب‌های جدی به تولید وارد ساخته است از جمله بی توجهی به روند واردات بی رویه می‌تواند بهبود شرایط تولید را به همراه داشته باشد. کشوری مثل کره، اقداماتی که در دوره‌ای هم‌پای ایران بود و دیگر کشورها آرزویشان رسیدن به تهران بود.

محجوب در ادامه مرگ بسیاری از صنایع در پی تکیه به درآمد نفت را از آسیب‌های جدی کشور عنوان کرد و افزود: با پول نفت زنده‌ بودیم و همچنان به این درآمد زنده هستیم ودر زیر سایه درآمد نفتی بسیاری از محصولاتی را که در سطح اول دنیا بودیم به باد فراموشی و بی توجهی سپردیم. مثال‌های متعددی وجود دارد اما کشور سوییس اگرچه خیلی‌ها تصور می‌کنند صنعت چنین و ‌چنانی دارد اما با تولید شکلات پابرجاست که مواد اولیه‌ این محصول از آن خودش نیست و یا میزان درآمد کشوری چون تایلند از محل فروش زالو برابر با فروش نفت ماست.

وی با تاکید بر این‌که باید تصمیم جدی به اصلاح حرکت در این مسیر بگیریم گفت: بسیاری از صنایعی که در دنیا در تراز اول جهانی قرار داشتیم را خواسته یا ناخواسته نابود کردیم اما هنوز برای اصلاح این وضعیت تصمیمی جدی اتخاذ نکرده‌ایم و راه نجات این کشور در عزم جدی و هماهنگی مسئولان و خواست جدی مردم است.

جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، 10 آذرماه 1395 است.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وبسایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها