لیگ برتر بسکتبال در ایستگاه چهارم با برتری تیم‌های بالای جدول به پایان رسید

ثانیه‌های غم‌انگیز گرگان با پرتاب توانا

هفته چهارم لیگ برتر بسکتبال بازهم بدون پیروزی برای تیم‌های شیمیدر تهران، شهرداری گرگان و a.s شیراز گذشت؛ در حالی که پتروشیمی بندرامام و دانشگاه آزاد همچنان بدون شکست ماندند. در بازی‌های این هفته تیم نیروی زمینی به نخستین برد خود رسید و شهرداری اراک و نفت آبادان با غلبه بر تیم‌های a.s شیراز و شیمیدر در تعقیب صدرنشین هستند. پتروشیمی بندر امام، مدافع قهرمانی لیگ برتر بسکتبال 74 بر 61 شهرداری تبریز را شکست داد تا همچنان صدرنشین بماند.
کد خبر: ۹۶۹۰۵۶

بازگشت جمشیدی

هفته چهارم لیگ برتر بسکتبال باز هم با درخشش بازیکنان خارجی همراه بود. جرالد رابینسون با 17 امتیاز، چهار ریباند، چهار پاس منجر به گل و چهار توپ‌ربایی بهترین آمار را برای تیم پتروشیمی بندرامام در بازی با شهرداری تبریز ثبت کرد. شاون ویلیامز هم 17 امتیاز، 9 ریباند، چهار پاس منجر به گل و چهار بلاک شات برای تیم تبریزی به دست آورد. محمد جمشیدی، ملی‌پوش بسکتبال بعد از رهایی از مصدومیت برای نخستین بار در فصل جدید به میدان رفت و 16 دقیقه با پیراهن تیم پتروشیمی بندرامام بازی کرد.

صعود تیم اراک

شهرداری اراک 89 بر65 تیم a.s را در شیراز شکست داد و به مکان دوم رده بندی رسید. ویلیامز 28 امتیاز و هاسلی 24 امتیاز، 9 ریباند و چهار پاس منجر به گل برای تیم اراکی داشتند. برای تیم شیرازی شایان پورکاوه 28 دقیقه فرصت بازی پیدا کرد و 25 امتیاز به دست آورد.

بهت در گرگان

تماشاگران گرگانی با پرتاب سه امتیازی کرم احمدیان، جشن پیروزی خود را مقابل نیروی زمینی شروع کرده بودند و تیم نیروی زمینی فقط چهار ثانیه برای تغییر سرنوشت مسابقه فرصت داشت که محسن توانا دو ثانیه به پایان مسابقه با یک پرتاب سه امتیازی مسبب برد 54 بر 53 نیروی زمینی و بهت سنگین تماشاگران شد.

در این بازی خبری از بازیکن جدید خارجی گرگان نبود؛ اما کرم احمدیان با 14 امتیاز و هشت ریباند بهترین آمار را برای تیم میزبان ثبت کرد. ارسلان کاظمی با 14 امتیاز، 15 ریباند و پنج توپ‌ربایی بهترین بازیکن نیروی زمینی بود و وحید دلیرزهان با 17 امتیاز بیشترین امتیاز را برای این تیم به دست آورد.

تایم اوت/ محمدرضا اسلامی سرمربی نیروی زمینی: با این که پیروز شدیم، اما خیلی بدشانس بودیم. از 22 پرتاب سه امتیازی فقط دو پرتاب موفق داشتیم و پرتاب‌های زیادی را هم از دست دادیم. با این شرایط محکوم به باخت هستید، اما خوشبختانه در روزی که سبد اصلا با ما یار نبود پیروز شدیم.

دانشگاه آزاد بدون باخت

شهرداری کاشان که از سه مسابقه قبلی خود دو برد به دست آورده بود، این هفته 65 بر 55 به دانشگاه آزاد باخت. یوسف‌وند با 13 امتیاز و ده ریباند، جونز با 13 امتیاز و 13 ریباند همراه پرینس با 23 امتیاز و چهار ریباند بهترین امتیازآوران و بازیکنان تیم دانشگاه آزاد بودند. کواچویچ با 13 امتیاز و پنج ریباند بهترین آمار را برای تیم کاشانی ثبت کرد. کادر فنی شهرداری‌ دو سه بازی دیگر به ماکسیم کواسویچ ولادیمیر موویچ صرب خود مهلت داده تا شرایط‌شان را در لیگ بهتر کنند.

تایم اوت/ فرزاد کوهیان، سرمربی تیم دانشگاه آزاد: مسابقه را خوب شروع کردیم و در کوارترهای دوم و چهارم نوساناتی در بازی تیم ایجاد شد که تیم را اذیت کرد. کاشان هم خوب بازی کرد.

شیمیدر رو به بهبود

تیم شیمیدر تهران هنوز بعد از اتفاقات ابتدای فصل موفق به کسب برد نشده، اما شرایط این تیم در هفته چهارم با حضور مصطفی هاشمی تفاوت زیادی نسبت به هفته‌های قبل داشت و از نظر دفاعی انسجام بهتری پیدا کرده بود. شیمیدری‌ها در این بازی هم از بازیکنان خارجی خود بخصوص کاوینگتون ناراضی بودند. این بازیکن در لحظات حساس پایانی موقعیت‌هایی را خراب کرد که صدای بازیکنان نیمکت‌نشین و داخل زمین را درآورد. شیمیدر 76 بر 70 به نفت باخت. امیر صدیقی، بازیکن شیمیدر با 11 امتیاز و 11 ریباند عملکرد خوبی داشت و کوکیناس 15 امتیاز و 9 ریباند ثبت کرد. زلاتکو با 24 امتیاز و پنج ریباند بهترین بازیکن تیم نفت بود.

تایم اوت/ حماد سامری، سرمربی تیم نفت: هنوز از تیم راضی نیستم. نحوه بازی‌مان به آن شکلی که می‌خواهم، نیست. البته این روند با توجه به درصد تغییرات تیم غیرطبیعی نیست.

بهترین ها

در بهترین‌های این هفته لیگ برتر بسکتبال ارسلان کاظمی در سه مهارت فردی بهترین بود.

امتیاز: دنیل ویلیامز از شهرداری اراک با 28 امتیاز

تاثیرگذاری: ارسلان کاظمی از نیروی زمینی با تاثیرگذاری 30

ریباند: ارسلان کاظمی از نیروی زمینی با 15 ریباند

پاس منجربه گل: جیمز وایت از پتروشیمی بندرامام و عرفان نساج‌پور از شهرداری تبریز با 5 پاس

توپ‌ربایی: ارسلان کاظمی از نیروی زمینی با 5 اقدام

دبل - دبل(دو شاخص آماری دورقمی):

ارسلان کاظمی از نیروی زمینی با 14 امتیاز و 15 ریباند

جوزف جونز از دانشگاه‌آزاد با 13 امتیاز و 13 ریباند

محمد یوسف‌وند از دانشگاه آزاد با 13 امتیاز و 10 ریباند

امیر صدیقی از شیمیدر تهران با 11 امتیاز و 11 ریباند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها