به گزارش جام جم آنلاین به نقل از فارس ، فیس بوک و آلفابت – شرکت مادر تخصصی گوگل – می گویند اقداماتی را برای جلوگیری از کسب درآمد توسط این سایت ها انجام داده اند و اجازه نمایش تبلیغات آنها در سرویس های وابسته به خود را نخواهند داد.
این نشانه ای دال بر آن است که شرکت های فناوری بزرگ آمریکا دیگر نمی خواهند اعتبار خود را به علت خبرپراکنی های گسترده این سایت ها از دست رفته ببینند.
سخنگوی فیس بوک می گوید از این پس جلوی نمایش اطلاعات این سایت ها در شبکه اجتماعی مذکور گرفته شده و ترافیک آنها در سرویس Facebook Audience Network به طور کامل مسدود می شود. همچنین آنها به خدمات تبلیغاتی فیس بوک دسترسی نخواهند داشت.
گوگل نیز اعلام کرده که اجازه نمایش تبلیغات خود را در این سایت ها که اطلاعاتی دروغین و گمراه کننده را منتشر می کنند، نخواهد داد تا آنها را از درآمدهای نامشروع محروم کند.
فیس بوک در روزهای اخیر بارها به بی توجهی به انتشار حجم گسترده ای از اخبار جعلی در این شبکه اجتماعی متهم شده و منتقدان آن می گویند این اخبار بر اذهان رای دهندگان تاثیر منفی داشته و حتی موجب پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شده است. هر دو شرکت این ادعاها را رد کرده اند.
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
سید رضا صدرالحسینی در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح کرد
ابراهیم قاسمپور در گفتوگو با جامجم مطرح کرد؛
ضرورت اصلاح سهمیههای کنکور در گفتوگوی «جامجم»با دبیر کمیسیون آموزش دیدبان شفافیت و عدالت