در ادامه رقابت های انتخابی جام جهانی 2018 روسیه تیم ملی فوتبال ایران باید مقابل سوریه قرار بگیرد.
کد خبر: ۹۶۸۳۱۶
انتخابی جام جهانی 2018 / ماموریت ویژه شکست سوریه برای رسیدن به روسیه

به گزارش جام جم آنلاین ، تقابل با سوریه آخرین دیدار تیم ملی فوتبال ایران در مرحله رفت انتخابی جام جهانی 2018 روسیه در منطقه آسیا است. ایران هم اکنون به عنوان صدرنشین مقابل تیم سوریه قرار می گیرد. اوضاع نابسامان و داخلی این کشور و جنگ های داخلی و حضور گروه های تروریستی باعث شده بسیاری گمان کنندکه سوریه قدرت چندانی ندارد اما در واقع چنین نیست. تیم ملی فوتبال سوریه هم اکنون با چهار امتیاز در جایگاه چهارم گروه حضور دارد.

اوج کار تیم ملی فوتبال سوریه جایی بود که موفق شد در عین شگفتی تیم ملی فوتبال چین را شکست بدهد و یا مقابل کره جنوبی به تساوی بدون گل برسد، نتیجه ای که برای هیچکس قابل پیش بینی نبود چرا که در زمان قرعه کشی ، سوریه به عنوان ضعیف ترین تیم گروه قلمداد می شد. البته سوری ها دو شکست هم مقابل قطر و ازبکستان ثبت کردند.

اکنون این سوریه جنگ زده اما بسیار پرروحیه و با انگیزه قرار است مقابل ایران قرار بگیرد. سوریه یکی از سدهای رسیدن به روسیه است.

درست است که پس از پایان این بازی، دیدارهای دور برگشت باقی می‌ماند، اما سوریه برای اینکه شانسش را برای ادامه مسیر حفظ کند تا حداقل با انگیزه در مرحله بعدی ظاهر شود در مصاف با ایران دست به هر کاری خواهد زد تا به پیروزی برسد یا حداقل یک امتیاز کسب کند. تیمی که خط دفاعی قدرتمندی دارد و تا به اینجا فقط دو گل دریافت کرده و حالا مقابل بهترین تیم آسیا از نظر دفاعی قرار گرفته است. تیم ملی فوتبال ایران که بدون گل خورده تا به اینجا پیش رفته و صدرنشین گروه است. پس با این شرایط و باتوجه به اینکه هر دو تیم خط دفاعی قدرتمندی دارند، می‌توان گفت که ایران و سوریه بازی محتاطانه‌ای را به نمایش خواهند گذاشت.

مسئله دیگری که باعث می‌شود هر دو تیم محتاط‌تر عمل کنند، وضعیت آب و هوایی است. سوریه که به دلیل جنگ در کشورش نمی‌تواند میزبان باشد، در مالزی از ایران میزبانی خواهد کرد و این بازی هم در ورزشگاه عبدالرحمن شهر سرمبان برگزار می‌شود. شهری که در این چند روز حسابی بارانی بوده و در روز بازی هم آب و هوای بارانی پیش‌بینی شده است.

ایران برای این بازی علیرضا بیرانوند را به دلیل مصدومیت و سردار آزمون و احسان حاج‌صفی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. آندرانیک تیموریان و علیرضا حقیقی هم که از لیست نهایی خط خوردند تا کی‌روش با لیست 23 نفره‌اش برای این بازی حسابی همه را سورپرایز کند. سورپرایزی که مطمئناَ ادامه خواهد داشت و باید دید چه بازیکنانی در دیدار مقابل سوریه وارد میدان خواهند شد و بدون شک دو سه سورپرایز در ترکیب تیم ملی خواهیم دید.

این دیدار از ساعت 15:30 فردا (سه‌شنبه - به وقت تهران) برگزار خواهد شد و شاگردان کی‌روش 90 دقیقه سخت را پیش‌رو خواهند داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها