شاخص کل بورس اوراق بهادار در معاملات امروز با 652 واحد افزایش به 79 هزار و64 واحد رسید.
کد خبر: ۹۶۷۴۸۱
شاخص بورس 650 واحد افزایش یافت

به گزارش جام جم آنلاین از رادیو اقتصاد، ارزش بازار سهام به قیمت جاری هم حدود 303هزار میلیارد تومان است.

سهامداران تا ساعت 10 و نیم بیش 635 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات بیش از 2هزار و 789 میلیارد ریال بوده است.

هیجان زدگی آفت بورس است

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه هیجان زدگی آفت بورس است، گفت: معامله گران بورسی با ترسیم چشم انداز و افق بلند مدت در بورس حضور داشته باشند و از هیجان در معاملات به شدت پرهیز کنند.

پیمان حدادی افزود: نگاهی به آخرین تحولات بازار سرمایه نشان از تاثیر مستقیم انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر بروز رفتارهای هیجانی معامله گران بورسی دارد.

وی اظهارداشت: هیجانی که موجب شد همزمان با انتشار نتیجه نهایی انتخابات ایالت متحده شاخص بورس افت یک هزار و 400 واحدی را در نوزدهمین روز از دومین ماه سومین فصل امسال به خود ببیند و بیشتر نمادهای معاملاتی نیز روند منفی را طی کنند و در برخی موارد نیز با تشکیل صف فروش به کار خود پایان دهند.

کارشناس بازار سرمایه گفت: نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز یکی از مهمترین اتفاقات در بازارهای مالی جهانی بود البته ناگفته نماند در انتخابات آمریکا سنت شکنی صورت نگرفته بلکه بعد از هشت سال قدرت از دمکرات ها دوباره به دست جمهوری خواهان افتاده است.

وی در ادامه به موضوع شدت نوسانات بازارهای مالی در جهان اشاره کرد و افزود: تضاد بین واقعیات و پیش بینی ها شدت نوسانات بازارهای مالی را به اوج خود می رساند ، در پیش بینی و نظرسنجی اغلب رسانه های خارجی هیلاری کلینتون پیروز میدان انتخابات معرفی که مردم خلاف این پیش بینی ها را ثابت و ترامپ پیروز انتخابات شد.

حدادی گفت : با پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نخست نوسانات بازار مالی جهانی بصو رت رشد منفی و ریزشی بود به طوری که بورس توکیو کاهش پنج درصدی را ثبت و رشد طلا شتاب بیشتری به خود گرفت.

وی گفت: دلیل این کاهش ها سیاست های اقتصادی بود که ترامپ در مناظره های انتخاباتی بیان کرده بود. استفاده حداکثری از ذخایر نفتی آمریکا، زوایه داشتن با بانک مرکزی آمریکا، اعمال محدودیت در مراودات اقتصادی با کشور چین از جمله این سیاست ها بود.

این کارشناس بازار سرمایه افزود: سیاست های مزبور موجب کاهش شاخص دلار آمریکا، قیمت جهانی نفت و فلزات شد.

وی تصریح کرد: بورس تهران امروز در شرایطی بازار خود را آغاز کرد که تا نیمه های بازار یک هزار و 500 واحد شاخص کل منفی و با دو درصد ریزش مواجه بود.

حدادی گفت : با اعلام نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و نوع سخنرانی ترامپ طوری بود که نوسانات منفی بازارهای مالی را به نوسانات مثبت تبدیل کرد.

وی گفت: معامله گران بورسی در روز شنبه با امیدواری بیشتری در بازار بورس تهران حضور پیدا خواهند کرد و پیش بینی ها بیانگر اینکه بازار سرمایه در روز شنبه در تهران بر مدار رونق و امیدواری باشد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه در حال حاضرتمامی ریزش ها در بازار مالی جهانی مثبت شده است، افزود: شاخص سهام آمریکا مثبت، شتاب رشد طلا بر مدار کاهشی و هم اکنون در سطح هزار و 285 دلار در حال معامله است.

وی با بیان اینکه نفت برنت با دو دلار رشد به 46 دلار در هر بشکه رسید، اظهار داشت : مس به عنوان نماینده فلزات جهانی هم اکنون با بیش از سه درصد رشد به سطح پنج هزار و 400 دلار در هر تن رسیده است این در حالیکه قیمت مس بیش از سه درصد کاهش یافته بود.

حدادی یادآورشد: بازارسرمایه جهانی به آرامش رسید و چندان این هیجان مقطعی نتوانست بازار را تحت تاثیر خود قرار دهد.

بنابر این گزارش قیمت هر اونس طلا نیز در بازارهای جهانی که هفته گذشته به بالای 1300 دلار هم رسیده بود به مرز 1230 دلار سقوط کرده است.

هفته گذشته دوره پرنوسانی برای بازار طلا بود و اتفاق غیرمنتظره انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا باعث شد قیمتها به شدت افزایش یابد.

اما پس از آن در دو روز اخیر به دلیل افزایش فروش طلا، قیمتها کاهش یافته است که در 5 ماه اخیر پایین ترین سطح محسوب می شود.

این نوسان غیرواقعی است و از همه فعالان بازار انتظار می رود در معاملات خود احتیاط را پیشه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها