پسری که در جریان تعقیب و گریز با سارق گوشی قاپ، باعث مرگ یکی از آنها شده بود به اتهام قتل عمد محاکمه می‌شود.
کد خبر: ۹۶۶۹۹۶
محاکمه مرد جوان به خاطر کشتن سارق

به گزارش جام‌جم، ساعت یک و 30 دقیقه بامداد دوم مرداد سال گذشته ماموران کلانتری 107 فلسطین در جریان تصادف در خیابان به آفرین تهران قرار گرفتند. ماموران با حضوردر آنجا مشاهده کردند راننده خودروی پژو 206 با دو راکب موتورسیکلت تصادف و آن دو را مصدوم کرده است. مصدومان به بیمارستان منتقل شدندکه یکی از آنها فوت کرد.

با گزارش مرگ مرد جوان به قاضی سجاد منافی آذر، کشیک قتل دادسرای جنایی تهران تحقیقات برای رازگشایی از این تصادف مرگبار آغاز شد.

راننده پژو به افسر تحقیق گفت: مرد مصدوم و فرد کشته شده گوشی خواهرم را دزدیدندکه در جریان تعقیب و گریز، با موتور آنها تصادف کرده و منجر به مرگ یکی از سارقان و مصدومیت سارق دیگر شدم. من قصد نداشتم باعث مرگ سارق شوم.همدست سارق فوت شده به افسر بازجو گفت: من و دوستم سارق تلفن همراه هستیم. شب حادثه نیز گوشی خواهر راننده پژو را دزدیده و قصد فرارداشتیم که این حادثه رخ داد.

با مشخص شدن این موضوع، او به اتهام سرقت روانه زندان شد. پزشکی قانونی هم ضربه به مرد جوان را علت مرگ او اعلام کرد.

این در حالی بود که کارشناسان تصادفات پس از بررسی محل تصادف و تحقیق از شاهدان نظر دادند که راننده پژو می‌دانسته در جریان تعقیب و گریز احتمال دارد حادثه خطر آفرینی رخ دهد اما باز سارقان موتور سوار را تعقیب کرده و این حادثه روی داده است.

با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله جدیدی شد.

راننده جوان که برایش قرار قانونی صادر شده بود، برای آخرین دفاع در شعبه سوم بازپرسی دادسرای جنایی تهران حاضر شد و به قاضی سجاد منافی آذر گفت: شب حادثه خودروی پژو را از کارفرمایم امانت گرفته بودم. اعضای خانواده‌ام را برای تفریح به بوستان برده و در حال بازگشت بودیم که سارقان گوشی خواهرم را دزدیدند. آنها را تعقیب کردم تا مانع فرارشان شوم که موتورشان با خودرویم تصادف کرد. من قصد کشتن جوان سارق را نداشتم و فقط می‌خواستم او را متوقف کنم که این حادثه تلخ رخ داد و به‌خاطر یک گوشی سرقت شده این چنین گرفتار شدم.

دیروز پرونده این متهم با صدور قرار جلب به دادرسی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد تا جوان راننده به اتهام قتل محاکمه شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۲ انتشار یافته: ۴۱
م.س
-
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۴
۲
پس وقتی چیزی میدزدند.بگذاریم بروند طفلكی ها.ا ین چه قانون مسخره ای هست
amir jet
-
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
اصولا باید در این مواقع دزد را با احترام مشایعت كرد تا از صحنه بگریزد. در صورت امكان پولی را به عنوان كمك به او پرداخت. یك ناهار یا شام هم برای او در نظر گرفت.
مرتضی64
-
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
قبول دارم شاید خیلیهااز این موضوع دلگیر میشوند اما این را هم در نظر بگیرید كه سزاوار یك گوشی دزد، مرگ نیست. مگر یك گوشی چقدر می ارزد كه یك نفر را در معرض خطر مرگ قرار دهیم. لابد وقتس یك كلاهبردار میلیاردها دزدی میكند پس باید به خود اجازه بدهیم او را قطعه قطعه كنیم؟؟
نرم افزار موبایل
-
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۲
۴
قانون اصلاح شود با این وضعیت كسی نمیتونه از مال و ناموس خود دفاع كند . قتل عمد كجا بود؟
Reza
-
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۲
۰
عدالت تو سیستم قضایی مملكتمون موج میزنه
ص ابریشمی
-
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۲
۰
همین قانون مسخره است كه باعث شده ماموران كلانتری و مردم حاضردرصحنه جرم فقط نظاره گر فجایع باشند.اگر افراد سارق و اراذل و اوباش می دانستند كه قانون هیچ حمایت درصورت مجروح یا ...نمی كند هیچ وقت جرات این چنین كارهایی رانداشتند.طبق قران و سنت پیامبر اگر كسی تجاوز به مال و ناموس و وطن كرد مقابله باان جهاد است .پس چراقانون باآن به مخالفت برمیخیزد؟این جوان باید آزادشود بدون پرداخت كوچكترین دیه.......
اسدی
-
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۱
۰
واقعا خاك تو سرتون با این قانون مسخره پس این بی شرفها بیان به مال وناموس مردم تعرض كنند و كسی كاری نكنه چون شاید این بی ناموسها اوف بشن
مجتبی
-
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۲
۰
قوانین غیرانسانی ماست دیگر ازمجرمی را كه خواست بكشدت بكشی قاتلی......واقعا متاسفم
كوروش
-
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۱
۰
این محاكمه حداقل موجب پنجاه درصد افزایش سرقت‌ها خواهد شد. علاقمندان به آمار و تحقیق گوش بزنگ باشند
امرداد
-
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
قوانین مترقی
اگه كسی به خودتون یا ناموستون حمله كرد مبادا مقاومت كنید فقط التماس كنید،
اگه كسی خواست مالتون رو بدزده جلوگیری نكنید تا مبادا خاطر دزد و جنایتكار آزرده شود .
البته تجاوز در كلاس قرآن به كودكان و دزدی های تریلیون تومنی كاملا مجاز می باشد فقط شاید مجرم رو به یك جای بد آب وهوا مثل جزایر هاوایی فراری ببخشید تبعید كنند.


matin
-
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۱
۰
عجب قوانین مسخره و دره پیتی داریم ما.نشسته از دزده دفاع میكنند.
اسی
-
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
واقعا نباید به جرم قتل محاكمه بشه
بهروز
-
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
ما تو كشوری زندگی میكنیم كه دزدها و سارقین و متجاوزین در امنیت كامل هستند و اگه كوچكترین آسیبی به اونها برسه باید مجازات بشیم كار به جایی رسیده كه اگه سارقی از شما دزدی كنه با كمال احترام هر چی داری باید تقدیم كنی یكی جواب بده به این میگن كشور اسلامی؟پس دفاع از مال اموال و ناموس چی میشه؟
حمید
-
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۱
۰
پلیس خسته است مردم خودشون اقدام میكنند
نیما
-
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
مگن دزد وقتی میاد تو خانه اگه فهمیدی باید با حترام به خانمت و به دخترت بگی برین چادر بپوشین یك چای هم درست كنین به دزدا بدین تا بخرن تا من هم به پلیس زنگ بزنم بیان. مبادا داد بزنینن تا اونها بترسن از پله یا دیوار بیفن اونوقت گرفتار میشین باید یك دیه هم بدین شاید این به خیال خیلیها شو خی باشه ولی واقعیتی هست سخت دردناك من نمی دونم كسی وقتی وارد خانه شما میشه بدون اجازه ناموس و جانتون وقتی در خطره و مجبورید از خودتون وخانواده دفاع كنین دزدها هم با امكانات میان با اسپری فلفل و شكر و... اگه اینها رو هم نیارن به هر حال اماده میان چرا باید صاحب خانه هم برای دفاع از خانواده و ناموس و مال خود دفاع می كند محكوم بشه این حق همه مردم هست كه كسی بی اجازه وارد خانه یا حریم خصوصی بشه از خود و خانواده دفاع كنن و این قانون مسخره باید از بین بره خود شما ها و قاضی و پلیس هم اگه كسی وارد خانه شون بشه بدون اجاز چه رفتاری دارین برای من هم جالبه بدونم
ناشناس
-
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
چقدر مزخرفه این قانون . پس آنقدر شهرها و اماكن و خیابان ها و كوچه ها و ... را امن كنید كه هیچ سارقی و هیچ شروری و هیچ ..... در شهر وجود نداشته باشد تا مردم خودشان مجبور نشوند از خودشان دفاع كنند .
نرم افزار موبایل
-
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
قانون حمایت از سارق ها بهتر از خیلی از قوانین رعایت میشه .........!!!!!!
زینب
-
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۱
۰
الهی وسط جهنم بسوزی دزدكثیف كه این پسرجوان هم به خاطرتوداره مجازات میشه عجب قانونی داریم حمایت ازدزدان خلافكاران قانون ماخیلی اشكال داره


ناشناس
-
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۱
۰
دزد مسخره می گه شغلشان دزدی تلفن همراه مردم بیچاره هست . اگه این فرد اینها را تعقیب نمی كرد و گیر نمی افتادند این كثافت های لجن هنوز هم مشغول دزدی بودند . ماجرایی كه خودم شاهد آن بودم ُ دو سال پیش یكی از همین سارقان تلفن همراه ُ در حالیكه تلفن همراه فردی را دزدیده بود و با موتور در حال فرار بود در خیابان به یك عابر زد و فرار كرد و آن عابر كه پیرمردی بود به سختی مجروح شد و مدت ها در بیمارستان در حال مداوا كه هنوز هم كاملا خوب نشده و سارق هم كه با تعقیب فردی گرفتار شده بود ُ با خیال راحت با دروغی كه گفت آزاد شد . حالا واسه خودش آزاده و به دزدی هاش ادامه می ده . كسی و مالباخته هم حق نداره جلوی دزدی این سارق خبیث كه آسیب های روحی وروانی به مال باخته زده است را بگیرد . چرا كه ممكن هست سارق خبیث خون مردم تو شیشه كن آسیب ببیند . لطفا برای آرامش و آسایش مردم و ترساندن و بازدارندگی بیشتر سارقان و شروران و زورگیرها و.... این قانون غیر مردمی را تغییر دهید تا مردم به آسایش برسند .
بنده خدا
-
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۱
۰
كارشناسان تصادفات پس از بررسی محل تصادف و تحقیق از شاهدان نظر دادند كه راننده پژو می‌دانسته در جریان تعقیب و گریز احتمال دارد حادثه خطر آفرینی رخ دهد اما باز سارقان موتور سوار را تعقیب كرده و این حادثه روی داده است.
پس نه می خواسته دزدها رو نوازش كنه
دیوونه خونه هست به خدا
همون كارشناس كه این گزارش رو نوشته اگه موبایلشو دزد ببره فقط نگاه می كنه
در ضمن حق دزده بوده
به جهنم كه سقط شد
انسان
-
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
واقعا برای خودم و اون قاضی كه قرار بازداشت و محاكه این مردو صادر كرده و این قوانین مسخره متاسفم.
اگر برای خانواده خودشونم دزدی و تجاوز باشه ول میكنن سارق و متجاوز كه برن؟؟؟؟؟؟؟
باید به این مرد جایزه هم بدهند كه جرات داشته با انگلهای جامعه مبارزه كرده.
هموطن
-
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
اینجا مملكت غارت گراس صداتم نباید در بیاد خونه خود بنده رو دزد زده از آگاهی با من تماس گرفتن كه بیا آقا دزد محترم را گرفتیم بعد رفتیم دادگاه به بنده می گن از كجا می دونی این دزد خونه شماس مگه فیلم داری ازشون . این روزا دزدا شرف دارن تو این مملكت
سلیمان
-
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۲
۰
البته مقتول هم بی تقصیر نبود قرار نیست درجامعه هرچه دلش خواست انجام بدهد وبدون اتفاق هم به راحتی گذر كند این قتل عمد محسوب نمیشه چرا كه مالباخته بود میخواست مالشرا بدست آورد كه چنین اتفاقی افتاده
رضا
-
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
یه داستانی بود كه صاحبخانه دزد را توی خونه اش گرفت و بر پیش قاضی اما دزده شاكی شد از دیوار بلندشون كه باعث شكستن پاش شده . صاحبخانه ترسید و گفت تقصیر بنا است . بنا را اوردند اونم گفت تقصیر آجر پز هست . اونم آوردن گفت تقصیر نجار است كه قالب بزرگ درست میكنه . نجار را آوردند و به جرم قالب بزرگی كه باعث شكسته شدن پای دزد شده بود خواستن یك چشمشو در بیارن اما نجار گفت من چشامو لازم دارم اما این شكارچی كه به عنوان شاهد اومده اینجا همیشه یكی از چشاش رو موقع شكار میبنده و چشم اینو در بیارین و اینطوری شد كه چشم یكی دیگه در اومد به گناه یكی دیگه
ناشناس
-
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
دولت چون توان اشتغال را ندارددست دزدان را باز گذاشته و از دزدان حمایت میكند .سعدی گفت:سنگ را بسته و سگ را رها كرده اند.مال باخته را زندانی و دزدرا آزاد می كنند .
مریم
-
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
یادتون باشه از این به بعد اگر تو خیابون ازتون چیزی دزدیدن بهشون لبخند بزنید و خیلی مودبانه با دزدها بای بای كنید تا خدای نكرده به قوانین عادلانه مملكت بی احترامی نكرده باشید.
Parim
-
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
چرا عنوان خبر رو زدین كشتن سارق ؟ آدم فكر میكنه به عمد با چاقو زده یه نفرو كشته....
به نظرم یه حادثه بوده...نتیجه اخلاقی اینكه سارقین محترم هر كاری دلشون میخواد انجام بدن...ما هیچ دخالتی نكنیم
آمنه
-
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
یعنی كسی كه آمد برای دزدی كاری باهاش نداشته باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نرم افزار موبایل
-
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
یعنی چی؟اگراقا دزده اومد بگیم یفرماهرچی میخواهی بردار
دوست عدالت
-
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
نخیر وقتی چیزی از شما دزدیده میشه حتماً‌ یادتان باشه از آ‌قای دزد پذیرایی نمائید.
رسول
-
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
واقعا مسخره است كه فردی بیگناه محاكمه شود در بدرك واصل شدن یك زورگیر دزد بنازم به این قوه قضاییه
خخخخ
-
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
. اصلا بگید اگر زورگیر یا دزدی امد پیش شما . ان اموالی كه برایش زحمت كشیدید بدون مقاومتی به او بدهید..تا خودتون متهم نشید ...
چرا دزدی زیاد شده ؟ هیچكس نمیدونه!
عباس
-
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
قانون واسه قشر عادیه جامعه س.
فیروز
-
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
درود
خب سقطش كردی .كه كه به روحش.دولت باید به شما جایزه هم بدهد.دست شما درد نكند .اون یكیش هم باید می مرد.
محمد
-
۱۹:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
مواظب باشید ندزدند اگه دزدیدند دیگه دنبالش نكنید چون سارق به هر عكس العملی دست خواهد زد كه شمارو زمین گیر كند
نرم افزار موبایل
-
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
فاتحه‌‌‌خوندم‌‌توی‌این‌‌‌‌بیان‌عدالت‌‌‌‌كه‌‌به‌مال‌‌آدم‌‌‌تجاوز‌بشه‌‌‌بری‌‌دنبالش‌‌محاكمه‌‌میشی.....مسخره‌‌خخخخخخخخخخخخخخ
نرم افزار موبایل
-
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
۰
۰
میگن قانون طرفدار دزد و مجرمه راسته. طرف اگر دزدی نمیكرد زنده بود
سید
-
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
۰
۰
حالا اگه دزده مالباخته رو می‌كشت می‌گفتند قتل نیست
این عدالت نیست
متاسفم. راحت مواد میفروشن دزدی میكنن كسی هم كارشون نداره
نرم افزار موبایل
-
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۱
۰
۰
چرا دولت خلافكاران و دزدان را حمایت میكند،پس اگر خلافكاری به یكی از مأمورین دولت حمله كند مأمور نیز نمیتواند به او صدمه ای بزند،چه قانونیه كه از خلافكارها در مقابل مردم دفاع میكند پس عدالت كجاست
نرم افزار موبایل
-
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۰
۰
این چه قانون مسخره ایه خوبش كرد دسش درد نكنه
مسعود
-
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۰
۰
سلام نوع گزارش باید این چنین باشد سارق گوشی قاپی و همدستش هنگام فرار دچار حادثه شدند و یكی از آنها فوت كرد و این مالباخته نبوده كه باید احتمال خطر میداده بلكه سارقین باید احتمال خطر بدهند و طبق آئین دینی و قانونی دفاع از مال نیز لازم است .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها