عابدینی: منتظر مدال خوشرنگ بازی‌های آسیایی و المپیک 2020 باشید

ثابت کردم طلای المپیک مال من بود

قهرمانی جام جهانی سنگال حکم آب روی آتش را برای مجتبی عابدینی داشت. شمشیرباز المپیکی که داوران با امتیازاتی که به او ندادند برایش تلخ‌ترین خاطره را رقم زدند. او که همه این روزها را به امید انتقام سر کرده بود، با قهرمانی جام جهانی سنگال آرام گرفت.
کد خبر: ۹۶۶۸۰۰

خودش می‌گوید: «نفس راحتی کشیدم. حقی را که از دنیا می‌خواستیم گرفتیم. هرچند این قهرمانی جای مدال المپیک را نمی‌گیرد. این قهرمانی جای خودش را دارد و مدال المپیک هم جای خودش، اما آرام گرفتم. چرا که نشان دادیم در المپیک نباختیم، رای را با ناداوری به پایمان نوشتند.»

اما دو برد برای کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر بیشتر از هر چیزی اهمیت دارد: «خوشحالم دو شمشیربازی را که با ناداوری در المپیک به آنها باختم در سنگال بردم. یکی هامر آمریکایی که با تحمیل باخت، فینال را از من گرفت و بعد هم کیم کره‌ای که در رده‌بندی داوران اجازه ندادند برنز را بگیرم. من انتقام هر دو باخت با ناداوری را از آنها گرفتم.»

به گفته عابدینی، همه تیم‌ها برای قهرمانی آمده بودند: «به خاطر این‌که در المپیک مسابقه تیمی نبود، همه تیم‌ها باقدرت به سنگال آمده بودند تا خودنمایی کنند. همه مدال‌آوران المپیک هم بودند. اولین بازی ما در قسمت تیمی با آمریکا بود. همه محو مسابقه من و هامر بودند. بازی مثل المپیک به 44 ـ 44 رسید و این بار من ضربه آخر و حساس را زدم. در بازی با کیم هم شاید خیلی‌ها منتظر باخت من بودند. بالاخره آمریکا تیم اول دنیاست و کره تیم چهارم، اما همه بچه‌ها با غیرت جنگیدند . من بازی با کیم را 5 بر یک بردم تا ثابت کنم طلای المپیک مال من بود که با ناداوری از من گرفتند.»

شمشیرباز چهارم المپیک معتقد است دنیا دوست ندارد رشد ایران را ببیند: «قهرمانی ایران خیلی برای تیم‌ها زور داشت. دنیا نمی‌خواهد ببیند که ما رشد کرده‌ایم، اما جالب است وقتی قهرمان شدیم و روی سکو رفتیم همه عکاسان و حتی داوران هم عکس قهرمانی ما را گرفتند. خیلی از روسای فدراسیون‌ها پیغام تبریک فرستادند و حتی داورانی که در سنگال نبودند. یکی، دو داور المپیکی که به سنگال آمده بودند می‌گفتند حق تو مدال المپیک بود. آنها با حرف‌هایشان داغ دلم را تازه کردند.»

آغاز تازه شمشیربازی

او قهرمانی در جام جهانی سنگال را تازه اول راه می‌داند: «شک نکنید این موفقیت‌ها ادامه پیدا می‌کند و در مسابقات بعدی بهتر از این هم نتیجه می‌گیریم. هر چند ورزش است و قرار نیست همیشه اول باشیم. ما در سال ده مسابقه داریم و شاخصه ورزش است که یک روز در اوج باشیم و یک روز افت، اما ما روند رو به رشدی داریم. از حالا منتظر مدال خوشرنگ بازی‌های آسیایی 2018 و المپیک 2020 ما باشید.»

عابدینی قهرمانی در سنگال را قدرت‌نمایی ایران تعبیر می‌کند: «ما بهترین تیم‌های دنیا را بردیم. آمریکا تیم یکم دنیاست و ایتالیا و کره هم در رنکینگ جهانی بهترین رتبه را دارند. کسی تصورش را هم نمی‌کرد ما آمریکا را ببریم. این تیم در سه مسابقه قهرمان شده، اما پاکدامن و رهبری با مبارزه خوب هم خودشان را ثابت کردند و هم قدرت ایران را به رخ دنیا کشیدند.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها