نادیا مراد و لامیا آجی بشار مانند هزاران دختر و زن ایزدی که توسط داعش ربوده و مجبور به بردگی جنسی شدند ، یک کابوس طولانی را تجربه کرده اند.
کد خبر: ۹۶۱۶۱۷
جایزه ساخاروف به دو زن ایزدی اهدا شد + عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از هافینگتون پست، نادیا مراد و لامیا آجی بشار ، دو زن ایزدی که موفق به فرار از چنگ تروریست های تکفیری داعش شدند پنجشنبه 27 اکتبر جایزه ساخاروف برای آزادی اندیشه را از پارلمان اروپایی دریافت کردند.

این دو زن به نمادهای دفاع از جامعه ایزدی ها تبدیل شده اند. آنها مانند هزاران دختر و زن ایزدی توسط داعش ربوده و به برده جنسی تبدیل شده بودند. آنها کابوس زنده ای را به چشم دیدند.

نادیا مراد پس از دریافت جایزه ساخاروف گفت: این پیام موثری علیه اقدامات ضد بشری داعش است. جامعه بشری با این جایزه در واقع افکار و کارهای جنایتکارانه و ضد انسانی اعضای داعش را محکوم کرده و از قربانیان آنها تقدیر به عمل آورده است.

نادیا مراد در بیانیه ای افزود: این جایزه پیامی دلگرم کننده برای قوم ما بیش از 6700 زن، دختر و کودک ایزدی است که قربانی برده داری جنسی و فروش انسان توسط داعش شدند. این نسل کشی دیگر تکرار نخواهد شد.

نام دو نامزد دیگر نیز در فهرست نهایی دریافت این جایزه که توسط پارلمان اروپایی اهدا می شود، دیده می شد: کان دوندار ، روزنامه نگار مخالف ترکیه و مصطفی جمیلف ، رهبر تاریخی تاتارهای کریمه.

هر سال اعضای پارلمان اروپایی این جایزه را که به یاد آندره ای ساخاروف دانشمند معترض شوروی نامگذاری شده و در سال 1989 درگذشته است ، به افرادی می دهد که در دفاع از حقوق بشر فعال بوده اند.

سال گذشته جایزه ساخاروف به رائف بداوی ، وبلاگ نویس سعودی که به اتهام توهین در زندان به سر می برد، اهدا شده بود.

گزارش: بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
دانشجو
-
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
۰
۰
لعنت به وهابیت...
لعنت به سلفی گری...
لعنت به آنهایی كه انسانییت را زیر سوال می برند...
سیما
-
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
۰
۰
خبر بسیار خوب و عالی بود باتشكر زیاد .
بهروزرجبی
-
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
۰
۰
سلام.داعش درواقع مخفف دولت اسرائیلی عراق وشام ،محصول نامشروع تفكر منحرف وهابیت ،كه البته به یاری خداوند یكتا وبا سلحشوری مسلمانان واقعی و سربازان اسلام ناب محمدی(ص) وبه كوری چشم حامیان جنایتكارآمریكایی واروپایشان بزودی سرنگون وبه زباله دان تاریخ خواهند پیوست.
م - ن
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
۰
۰
با سلام به جام جم . مرتبه دومی است كه این سوال را می پرسم و تقاضامند پاسخ هستم.
زنان ایزدی چه كسانی و از چه طایفه خاصی بوده، كه تا این حد مورد توجه داعشی ها بوده و چرا تا این حد مورد ظلم و آزار قرار گرفته اند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

نیازمندی ها