به گزارش جام جم آنلاین معاون فنی وعمرانی شهرداری تهران با اعلام این موضوع از اتمام عملیات بهسازی و مقاوم سازی هفت پل فلزی تهران خبر می دهد و می افزاید: در این عملیات با کاهش وزن آسفالت استفاده شده و جایگزنی آن با اپوکسی که لایه ای نازک تر و سبک تر است، وزن این پل ها به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرد و درنتیجه از مخاطرات احتمالی آنها هم کاسته شد.
علیرضا جاوید ادامه می دهد: پل هایی مانند کریمخان، حافظ، پل نصر، آزمایش و پل چوبی برای بهره برداری کوتاه مدت ساخته شده بودند و با افزایش تردد اتومبیل ها در سطح شهر تهران ، بار اضافه ای را بر آنها تحمیل می شد که این موضوع نگرانی هایی را درباره آنها بوجود آورده بود اما با اقداماتی که انجام شده فعلا مشکلی در بهره برداری از این پل ها وجود ندارد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در ادامه از بررسی طرح جدیدی در راستای مقاوم سازی پل های فلزی قدیمی پایتخت خبر می دهد و می گوید: در حال بررسی امکان جایگزینی این پل ها با پل های مرکب بتنی- فلزی هستیم که اگر مطالعات انجام شده نتیجه بدهد در سال آینده نتایج بدست آمده بصورت پایلوت روی یکی از پل ها اجرایی می شود و اگر موفقیت آمیز بود، به مرور بقیه پلها با پل های مرکب جایگزین می شوند.
ترمیم و نگهداشت تمام پل هاو تقاطع های غیرهمسطح شهر ، موضوع دیگری است که جاوید با اشاره به آن می گوید: از آنجایی که پل ها براثر عوامل مختلفی مانند بارش برف و باران، عبور ماشین آلات سنگین با وزن غیرمجاز و تصادفات و... دچار آسیب شده و ترمیم نیاز پیدا می کنند ، عملیات بهسازی این پل ها و تقاطع های غیرهمسطح در طول سال در نقاط مختلف اجرا می شود.
به گفت جاوید به طور معمول هر پل بعد از 10سال نیاز به مرمت و بعد از 20سال نیاز به مقاوم سازی پیدا می کند.
معاون شهردار تهران هزینه مقاوم سازی 10 پل و مرمت 40 پل دیگر را در سال 95، حدود 50 میلیارد تومان عنوان می کند.
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد