مراجعه به دفترخانه الزامی نیست

پلیس، سند مالکیت خودرو صادر می کند

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: سندی که پلیس برای خودروها صادر می کند سند مالکیت محسوب می شود و همان سند در نقل و انتقال خودروها کفایت می کند.
کد خبر: ۹۵۹۱۶۶
پلیس، سند مالکیت خودرو صادر می کند

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه خبری پلیس، محمدعلی پورمختار در خصوص نحوه نقل و انتقال سند خودرو، اظهار کرد: بر اساس مقررات موجود هنگام نقل و انتقال سند خودروها الزامی برای شهروندان نیست که به دفترخانه ها مراجعه کنند.

وی صریحا عنوان کرد: سندی که پلیس برای خودروها صادر می کند سند مالکیت محسوب می شود و همان سند در نقل و انتقال خودروها کفایت می کند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: قانون تصریح دارد که مراجعه مردم به دفترخانه ها هنگام نقل و انتقال خودرو الزامی نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
نوذر
-
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
۰
۰
من نمیدونم این سازمان ثبت چرا اینقدر به بی منطقی اصرار میكند. مگه یه ماشین پیزوری چند تا سند میخواهد. من كه ماشین خریدم بدون محضر.....فقط تعویض پلاك .....والسلام......در آینده كی میخواد جرائم و سابقه و فساد اتومبیلها رو بررسی كنه؟جواب....پلیس........سازمان ثبت و دفترخانه كه بررسی نمیكنه.! پلیس هم فقط سند خودش رو قبول داره.
كتابدار بیكار
-
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
۰
۰
این خوبه !!!
حسن37438
-
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
۰
۰
خب بالاخره یه خبرمثبت به نفع مردم دیدیم اگرچه من بهیچوجه برای این كار به دفترخونه نمی رفتم .فقط سند پلیس .
دكتر نصرتی
-
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
۰
۰
بله حرفه شما درست ، در كل دنیا هم همینه ، پلیس مرجع قانونی صدور سند مالكیت خودرو هست !!! اما :
شما وقتی تشریف میبری گمرك برای گرفتن پلاكه كاپوتاژ جهت خروج از كشور ، اداره محترم گمرك فقط سند مالكیت صادره از اداره اسناد و املاك رو جهت صدور پلاك ازتون میخان و شما میمونین وسطه چرخای این دو حرف و اداره (اداره پلیس و سازمان ثبت و احوال ) و به این طریق اجبارتون میكنن كه برین سند ثبتی بزنین
اگه مسئولین محترم راست میگن این مصوبه و قانون رو به همه ادارات ابلاغ كنن تا اینجور دوگانگی اجرایه قانون وجود نداشته باشه ، من از جام جم خواهشمندم گزارشی در این مورد تهیه كنه
موفق باشین
حسن احمدی
-
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۴
۰
۰
از دفترخانه گرفته بشه خوبه ولی دخالت پلیس و نیروهای نظامی و انتظامی هم در اقتصاد و معاملات درست نیست ، بدهند به شهرداری ها یا نمایندگی های خودرو یا نهاد دیگری پیش بینی كنند ،
مجلس هم باید استفساریه بدهد ، چرا كه هر كدام از نماینده ها نظرات شخصی خود را ارائه میكنند و رییس همین كمیسیون قضایی سند خودرو را در صلاحیت دفترخانه میداند ، این ها همه نظرات شخصی است و مشكلی حل نمیكند باید استفساریه كه نظر رسمی مجلس است صادر شود.

نیازمندی ها