شهادت 3 شهروند ایرانی در حمله انتحاری کرکوک

حمله سه انتحاری عضو گروه تکفیری صهیونیستی داعش در ایستگاه برق منطقه الدبس کرکوک به جان باختن و زخمی شدن بیش از 20 نفر از جمله کارفرمایان ایرانی منجر شد.
کد خبر: ۹۵۸۹۶۲

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، در حملات انتحاری دیروز مرکز فرماندهی پلیس شهر کرکوک و همچنین ایست‌های بازرسی و یگان‌های گشتی هدف حمله قرار گرفتند.

عبدالله نورالدین الصالحی، شهردار دبس گفت: سه عامل انتحاری ساعت 6 صبح به نیروگاه برق حمله کردند. در این حمله، 13 عراقی و 3 تکنیسین ایرانی جان باختند.

سعدالله مسعودیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در سلیمانیه گفت: در این حمله تروریستی سه مهندس ایرانی شهید و چهار نفر دیگر زخمی شدند.

مسعودیان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: حال عمومی دو نفر از مجروحان پس از انجام عمل جراحی که در سلیمانیه انجام گرفته، خوب است. به دنبال این حادثه، نیروهای امنیتی، تعدادی از افراد مسلح وابسته به داعش را در مسجدی در منطقه یکم ژوئن کرکوک محاصره کردند. استاندار کرکوک هم اعلام کرد اوضاع امنیتی در این شهر به طور کامل تحت کنترل است و همه مهاجمان به شهر کرکوک را از بین بردیم و تنها چند نفر در محاصره باقی مانده‌اند.

نفس‌های آخر تروریست‌ها

سخنگوی وزارت خارجه حمله انتحاری داعش را که منجر به شهادت و زخمی شدن چندین تکنیسین ایرانی شد، بشدت محکوم کرد.

به گزارش مرکز دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی تاکید کرد: تروریست‌ها در عراق نفس‌های آخر را می‌کشند و انجام عملیات تروریستی کور و کشتار غیرنظامیان بیگناه انتقامی است که در برابر شکست‌های مفتضحانه خود در میدان‌های نبرد می‌گیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها