مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان گفت: جذب گردشگران مذهبی علاوه بر جنبه‌های اقتصادی می‌تواند در ارتقاء سطح فرهنگی و معرفتی نیز اثرگذار باشد.
کد خبر: ۹۵۸۳۳۹
گردشگران مذهبی ؛ یک تیر و دو نشان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از گیلان، رضا علیزاده در دیدار با مدیرکل حج و زیارت استان افزود: مسلمانان خاستگاه و بنیانگذاران گردشگری مذهبی و اسلامی خواند و یکی از شاخصه‌های مهم توریسم که سهم قابل توجهی از فعالیت‌های جهانگردی را به خود اختصاص می‌دهد، توریسم زیارتی است.

وی در این دیدار که با هدف گسترش فعالیت های حوزه گردشگری مذهبی برگزار شد، با بیان اینکه ایرانیان از دیرباز ارادت ویژه ای به خاندان اهل بیت‌(ع) داشته اند ، امام حسین(ع) را نمونه بارز عشق به پاکان الهی دانست و با اشاره به جایگاه محرم در هویت دینی ایرانیان اظهار داشت: ماه محرم از دیرباز قداست و حرمت داری را در اذهان پدیدار می نماید و نه تنها میراث معنوی و ناملموس را پدیدار می سازد بلکه شکوه و عظمت اسلام را جلوه گر می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان آیین های مرتبط با عزاداری‌ محرم در نقاط مختلف ایران را فرصتی مغتنم در عرصه جذب گردشگران مذهبی دانست و تصریح کرد: جذب گردشگران علاقمند به آیین های ماه محرم علاوه بر جنبه‌های اقتصادی می‌تواند در ارتقاء سطح فرهنگی و معرفتی نیز اثرگذار باشد و توسعه پایدار مناطق برخوردار از جاذبه های مذهبی را رقم زند.

علیزاده به حساسیت و ارادت ویژه گیلانیان نسبت به ائمه اطهار و مناسک دینی اشاره کرد و گفت: فراهم نمودن بسترهای سفرهای زیارتی امری مهم به شمار می آید.

این مسئول با اعلام آمادگی در اجرای هرچه بهتر سفرهای زیارتی به مقصد عتبات عالیات، خاطرنشان کرد: برای تحقق این هدف با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی نشست ویژه ای برگزار خواهد نمود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها