بزرگداشت شهید عطاالله اشرفی اصفهانی روز یکشنبه 25 مهر با حضور جمعی از مسئولان کشوری و فرهنگی در تهران برگزار می شود.
کد خبر: ۹۵۶۸۲۱
برپایی بزرگداشت چهارمین شهید محراب

به گزارش جام جم آنلاین،‌ مدیرعامل بنیاد شهید اشرفی اصفهانی گفت:‌ یکی از مهمترین فعالیت های بنیاد شهید اشرفی اصفهانی بازسازی کامل منزل این شهید در شهر کرمانشاه است که تا یک ماه آینده موزه و حسینیه آن مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

عطاءالله اشرفی اصفهانی افزود: طبق برنامه های هر ساله مراسم یادبود آیت الله اشرفی اصفهانی در شهرهای کرمانشاه و اصفهان برگزار شده و بیست و ششم مهرماه نیز در مجتمع فرهنگی مسجد امیرمومنان (ع) در بلوار مرزداران تهران مراسمی برپا می شود.

اشرفی اصفهانی اظهار داشت: در مراسم تهران، آیت الله علی اکبر ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی رهبر معظم انقلاب سخنرانی می کند و یک مداح اهل بیت(ع) نیز به مرثیه سرایی و مداحی خواهد پرداخت.

نوه شهید عطاءالله اشرفی اصفهانی درباره بازسازی منزل و راه اندازی موزه هم توضیح داد: هزینه بازسازی این منزل بیش از پنج میلیارد ریال بوده که در طبقه اول این ساختمان، موزه شهید اشرفی اصفهانی و در طبقه دوم حسینیه قرار دارد. در این موزه علاوه بر تندیس شهید و مجموعه کتابخانه، آثار و کتابخانه شخصی این شهید نیز به نمایش درمی آید و روایت تصویری زندگی چهارمین شهید محراب نیز ارائه می شود.

گفتنی است شهید اشرفی اصفهانی پس از 80 سال زندگی پرافتخار و خدمت به اسلام و قرآن، در روز جمعه 23 مهرماه سال 1361، مصادف با 22 ماه مبارک رمضان، توسط عوامل گروهک تروریستی منافقین در سنگر نماز جمعه مسجد جامع کرمانشاه، هنگامی که خطبه اول نماز را آغاز کرده بود، با انفجار نارنجکی، به افتخار شهادت نائل آمد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها