فرماندار ویژه شهرستان ری:

بیمارستان میلاد 2 ساخته می‌شود

وزیر راه و شهر سازی از آغاز عملیات احداث بزرگترین ایستگاه مسافری در شهر ری خبر داد.
کد خبر: ۹۵۵۰۰۵
احداث بزرگترین ایستگاه مسافری در شهر ری

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین، عباس آخوندی در آیین افتتاح پل امام رضا(ع) در منطقه ورامین گفت: روزانه ۷۵ هزار خودرو بین ورامین – تهران تردد می کنند و تلاش می شود با اجرای پروژه های مختلف، این ترددها به شبکه ریلی انتقال یابد.

وی افزود: برای احداث پروژه های مختلف در شبکه ریلی و جاده ای ۶ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است. این پروژه ها برای تامین آسایش مردم منطقه ورامین احداث می شود تا وقت آنان در جاده ها هدر نرود و امید است در موعد مقرر به بهره برداری برسند.

آخوندی تصریح کرد: هم اکنون قطارهای حومه ای در این منطقه دو خط رفت و برگشت دارند و انتظار می رود خط سوم نیمه آبان افتتاح شود و خط چهارم هم اوایل سال آینده به بهره برداری برسد. با تکمیل این پروژه ها، قطار حومه ای پس از گذر از شهرری به تهران می رسد و با اتصال به مترو تهران، مردم می توانند تردد خود را تسهیل کنند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کلنگ زنی زیر گذر ۱۵ خرداد در منطقه ورامین ادامه داد: عملیات احداث زیر گذر ۱۵ خرداد هم برای تسهیل قطار های حومه ای تهران – ورامین، ورامین – پیشوا و گرمسار ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه دارد و حداکثر تا ۶ ماه آینده افتتاح می شود.

وی با اشاره به ورود روزانه ۴۵۰ هزار دستگاه خودرو به محدوده کلانشهر تهران گفت: تنها راه نجات استان تهران از آلودگی هوا، توسعه حمل و نقل ریلی است.

عباس آخوندی همچنین در حاشیه بهره برداری از پل روگذر امام رضا (ع) ورامین در جمع خبرنگاران گفت: توسعه حمل ونقل ریلی یکی از مهمترین برنامه های دولت طی سه سال و نیم گذشته بود که این مهم علاوه بر کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در وقت مردم، از مخاطرات ایمنی در جاده ها کاسته و از آلودگی‌های محیط زیست هم جلوگیری می کند.

وی تصریح کرد: طبق برآورد صورت گرفته روزانه ۴۵۰ هزار دستگاه خودرو به تهران وارد و خارج می شود و این تردد آثار زیست محیطی بسیار نامطلوبی را بر جای گذاشته و سبب آلودگی شدید هوا می شود.

آخوندی اظهار داشت: با توسعه حمل و نقل ریلی درون و برون شهری، کلان شهر تهران و شهرستان های اطراف از وضع آلودگی هوا نجات پیدا می کند که این مهم در واقع اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی با اشاره به لزوم ورود واگن های جدید به سیستم حمل و نقل ریلی گفت: در حال حاضر قرارداد ساخت واگن جدید با شرکت های مختلف در حال انعقاد است و در روزهای گذشته چندین واگن جدید در مسیر مشهد به بهره برداری رسید.

آخوندی با اشاره به اجرای پروژه قطار حومه ای گرمسار- تهران گفت: با توجه به این که روزانه ۷۵ هزار تردد از ورامین به سمت تهران وجود دارد، احداث این پروژه می تواند بسیاری از این رفت و آمدها را بر روی ریل منتقل کند.

وی افزود: خط سه این مسیر تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد و خط چهار آن هم تا ابتدای سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: قطار حومه ای تهران - گرمسار در ایستگاه جوانمرد قصاب به خط یک، ایستگاه شهرری به خط یک و ۶ و ایستگاه راه آهن به خط ۳ مترو متصل می‌شود تا هدف ایجاد شبکه حمل و نقل ریلی درون و برون شهری استان تهران محقق شود.

رضا فغانی - خبرنگار جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها