سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص اظهارات وزیر اقتصاد آلمان در مصاحبه با نشریه اشپیگل، اظهار کرد: مناسبات جمهوری اسلامی ایران و آلمان بر پایه منافع و احترام متقابل بنا شده و در این رابطه هیچ‌گونه پیش‌شرطی پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۹۵۱۴۱۵
در مناسبات ایران و آلمان هیچ‌گونه پیش‌شرطی پذیرفتنی نیست

به گزارش جام جم آنلاین بهرام قاسمی در گفت‌وگویی تاکید کرد: همان‌گونه که بارها تاکید کرده‌ایم، مناسبات جمهوری اسلامی ایران و آلمان بر پایه منافع و احترام متقابل بنا شده و در این رابطه هیچ‌گونه پیش‌شرطی پذیرفتنی نیست؛ علاوه بر آن‌که در این ارتباط دخالت هرگونه عامل ثالث را کاملا مردود و مخلّ روابط دوجانبه می‌دانیم.

قاسمی در خصوص موضوع فلسطین که در اظهارات این‌ مقام ‌آلمانی آمده بود، افزود: جمهوری اسلامی ایران دفاع از حقوق مردم فلسطین را جزء تغییرناپذیر سیاست خارجی خود می‌داند و از آرمان فلسطین هیچ‌گاه و تحت هیچ شرایطی دست نخواهد کشید.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان مطرح کردن موضوع حقوق بشر از سوی این مقام آلمانی را نامربوط خواند و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به هیچ کشوری اجازه دخالت در امور داخلی خود را نمی‌دهد.

بهرام قاسمی تاکید کرد: در شرایطی که تروریسم بین‌المللی منافع همه کشورها را تهدید می‌کند، انتظار می‌رود که کشورهای جهان به‌ویژه آنهایی که قربانی تروریسم بوده و هستند، مبارزه جدی و بی‌امان با تفکرات افراطی و محافل تروریست‌پرور را سرلوحه‌ی کار خود قرار دهند.

وی در پاسخ به سئوالی در خصوص چشم‌انداز روابط دو کشور نیز گفت: جمهوری اسلامی ایران و آلمان از ظرفیت‌های بالقوه‌ی بسیار بالایی در مناسبات دوجانبه در تمامی زمینه‌ها برخوردارند و باید مقامات آلمانی به منظور تحقق مطلوب همکاری‌ها دقیقا این نکته را مورد توجه داشته باشند که روابط دو کشور همواره بدخواهانی داشته و دارد که هیچ‌گاه از تخریب روند رو به رشد آن به‌ویژه در مواقع حساس فروگذار نکرده و نمی‌کنند؛ لذا توصیه این است با دقت و توجه بیشتری به اظهارنظر بپردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها