با حضور دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی، چهار طرح فنی صدا و سیمای مرکز خلیج فارس امروز به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۵۱۰۱۷
برنامه آینده رسانه ملی فعالیت بر روی فضای مجازی است

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، دکتر علی عسکری در مراسم بهره برداری از 4 طرح فنی در بندرعباس گفت: برنامه آینده صدا و سیما فعالیت بر روی فضای مجازی است که پروژه های تلویزیون تعاملی و ارائه سرویس های متعدد بر بستر فضای مجازی از برنامه های آینده سازمان است.

رییس رسانه ملی گفت: با توجه به اینکه هر روز فضای مجازی تاثیر بیشتری در زندگی انسانها و مخاطبان ما می گذارد سازمان برنامه های گسترده ای در این زمینه دارد که به تدریج انجام می شود.

دکتر علی عسکری افزود: با توجه به رقابت سنگین رسانه ای در دنیای امروز باید معماری رسانه ای صداوسیما را کامل کنیم که تکمیل پوشش دیجیتال بخشی از این معماری است.

وی گفت: امروز با بهره برداری از طرح های توسعه پخش دیجیتال مرکز خلیج فارس، 12 منطقه این استان پهناور می توانند از خدمات پخش دیجیتال بهره مند می شوند که این بخشی از تکمیل پوشش دیجیتال در کشور است.

رییس رسانه ملی افزود : هرمزگان با توجه به مرزی بودن و اهمیت ویژه ای که دارد برای سازمان صدا وسیما در اولویت است و تکمیل پوشش دیجیتال در هرمزگان با اولویت انجام خواهد شد.

مدیر کل صداوسیمای مرکز خلیج فارس نیز در مراسم راه اندازی این طرح ها گفت: مهمترین این طرح ها راه اندازی دوازده سامانه تلویزیونی دیجیتال است.

مهندس مهران جلایی افزود: با راه اندازی این سامانه ها، شانزده روستای هرمزگان در شهرستان های جاسک، بشاگرد و سیریک با جمعیت 4هزار و893نفر، برای نخستین بار شبکه های صدا و سیما را دریافت می کنند.برای اجرای این طرح ها هفتاد میلیارد ریال هزینه شده است.

وی گفت: با بهره برداری رسمی از این سامانه ها، پوشش تلویزیونی دیجیتال برای شصت و پنج هزار نفر از مردم شرق هرمزگان و اهالی شهر زرآباد سیستان و بلوچستان فراهم شد.

جلایی افزود: میزان پوشش شبکه های دیجیتال در هرمزگان از 86 و پنجاه و شش صدم درصد به 90 درصد افزایش یافت.

مدیر کل صداوسیمای مرکز خلیج فارس گفت: با بهره برداری از این طرح ها پوشش پخش دیجیتال برای 600 هزارنفر از مردم هرمزگان به 27شبکه افزایش یافت.

سه طرح نوسازی تجهیزات پشتیبانی صدا و تصویر از دیگر طرح هایی است که امروز با حضور رئیس رسانه ملی در صدا و سیمای مرکز خلیج فارس به بهره برداری رسید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها