پزشک مرحوم کیارستمی با حکم هیات بدوی سازمان نظام پزشکی به محرومیت محدود از طبابت محکوم شد.
کد خبر: ۹۵۰۵۴۳
حکم پرونده کیارستمی صادر شد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شفاآنلاین، سرانجام باگذشت بیش از دوماه ازمرگ کارگردان شهیرسینمای ایران، هیات بدوی سازمان نظام پزشکی پس از رسیدگی به این پرونده جنجالی حکم خود را در این باره صادر کرد.
اعضای هیات بدوی نظام پزشکی پس از چند جلسه رسیدگی به پرونده که باحضور اعضای تیم کارشناسی منتخب، وکلا و خانواده مرحوم کیارستمی، تیم پزشکی و مسولان بیمارستان جم صورت گرفت رای خود را صادرکرده اند.
بر اساس این گزارش و باتوجه به کیفرخواست مطروحه، پزشک معالج مرحوم کیارستمی در چهار مورد از سوی هیات کارشناسی مقصر شناخته است. این موارد نیز عبارتند از:

1) اقدام دیرهنگام برای عمل جراحی
2) پاره شدن هالب بیمار
3)انجام نشدن مشاوره های به موقع
4) رهاکردن مریض پس ازعمل جراحی

بدین ترتیب هیات بدوی دادگاه نظام پزشکی پس از بررسی های نهایی، پزشک معالج را به محرومیت محدود از طبابت (کمترازیک سال) محکوم کرده است.

لازم به یادآوری است که این حکم به زودی به طرفین پرونده ابلاغ خواهد شد و هردوطرف نیز حق اعتراض نسبت به حکم صادره راخواهند داشت. گفتنی است قصور سایر عوامل بیمارستان نیز در مرحله دیگری مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱۱
علی تهرانی
-
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
۰
۰
باسلام:خیلی آبرومندانه تر بود اصلا حكم صادر نمیكردید.با توجه به مستندات باید دكترمربوطه را از طبابت تا اخر عمر خلع ید میفرمودید.خدا بداد بعدی برسه كه زیر دست این دكتر بخواد عمل بشه.درحاشیه كجایی كه حاشیه امنیت درست كردن برای این دكترهای ......
امیر رضا
-
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
۰
۰
باسلام من از بس غلط املایی از شما گرفتم خسته شدم . حالب صحیح است نه هالب درضمن حكم كمتر از یكسال یعنی چه مدت یك ثانیه یا سیصد شصت چهار روز و23ساعت و59 ثانیه دقیقه
یونس اسلامشهر
-
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
۰
۰
چه حكم وحشتناكی شما كه دكتر بینوا رو میكشید با این تنبیه شدید!!
محمد از تبریز
-
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
۰
۰
چون یك طرف قضیه مرحوم آقای كیارستمی بودن لطف كردن و چنین حكم سنگینی!!!! برای پزشك خاطی صادر كردند وگرنه اگر یك فرد عادی بود كه حتما خودش مقصر ماجرا بود و یك چیزی هم بدهكار می شد!!!!!!!! بدبختانه مدتی است از این اتفاقات ناگوار و قصورهای تامل برانگیز بین پزشكان در مملكت ما زیاد می افتد و صد تاسف كسی نیست كه برخورد قاطعانه ای با مقصرین داشته باشد و این نقیصه موجب تشدید بحران موجود می شود و انگار نه انگار كه پزشكان و جامعه پزشكی نیز باید در قبال این مردم و كارهایی كه انجام میدهد پاسخگو باشد؟؟؟؟؟؟؟
كارمند مفلس
-
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
۰
۰
با سلام و خسته نباشید به عوامل جام جم عزیز، این احكامی كه صادر میشود عادلانه نیست. 2سال پیش پدر خدابیامرز بنده بعد از اینكه در خیابان زمین خوردند به دكتر مراجعه كردند برای دید چشمشان چقدر انواع آزمایشات و آنژیو و سونوی چشم و مخارج فراوان كه هزینه شد كه البته همه هم بدون بیمه بود گفتند باید بروند آنژیوگرافی قلب . بعد از آنژیوگرافی دكتر معالجشان در یكی از بهترین بیمارستانها گفتند كه دو رگ ایشان حدود 50 و 60 درصد بسته شده با بالون باز میشود ولی دكتر باصطلاح پنجه طلایی قلب بیمارستان معروف گفت ایشان بایستی عمل باز شوند به هرحال ایشان عمل باز شدند 1هفته در بیمارستان بستری و سپس به منزل بازگشتند روز اول در منزل دچار افت فشار شدند و اورژانس گفت بایستی به بیمارستان خودشان بروند هیچ اقدامی انجام نداد با ماشین خودمان به بیمارستان بردیم و مشخص شد آمبولی ریه كرده اند دكتر باصطلاح پنجه طلایی روز بعد از عمل ایشان برای پیگیری برج سازیش به دبی تشریف برده بود و در بیمارستان نبود كار به دستیارش سپرده شد و پدرم به رحمت خدا رفت به همین سادگی . بعدها فهمیدیم ایشان از ابتدا نباید عمل بای پاس میشدند و حین عمل دچار سكته شده بودند و بهمین دلیل از بین رفتند . دكتر ایشان فقط به خاطر حق عمل و فراهم نمودن هزینه های برج سازیش در دبی در یك هفته 5 بیمار قلبیش را ازدست داد شكایت بیمارانش به هیچ جا نرسید چون در وزارت بهداشت آشنا داشت.
حق
-
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
۰
۰
این خدا بیاموز كه معروف بوده حكم پزشكش تازه اینه-وای به حال یه نفری مثل ما كه معروف نباشه تازه محكومشم میكنند-واقعاً شورشو دراوردند این پزشكای پولكی
مهدی
-
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
۰
۰
وای از این عدالت مثال زدنی
مردیم از این همه عدالت
حمید كرم
-
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
۰
۰
اگه یك آدم معمولی هم بود اینقدر پیگیر می شدین ..لطفا كردین این همه جنجال را انداختین برای مدت محدود ..........
علی
-
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
۰
۰
بااین وضع باید تمام پزشكان ایران از طبابت محروم شوند
محمد.. شریف
-
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
۰
۰
بالاخره ... كاچی بهتر از هیچی.. شاید تلنگری باشه برای بعضی كه دقت بیشتری بكارشون داشته باشن .. شاید..؟
كارمند
-
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۸
۰
۰
ای بابا حكم به این سنگینی دادن تازه شما ناراحت هم هستید . كجا احكام درست بوده كه این یكی درست باشه تازه شانس آوردیم میدونیم اسم دكتره چی هست وگرنه باز هم این حروف الفبا مقصر شناخته میشدن
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها