گشایش هجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی:

فعالان صنایع دستی 90 کشور جهان در اصفهان

هجدهمین اجلاس شورای جهانی صنایع دستی، از روز گذشته و یک سال پس از آن‌که اصفهان عنوان «شهر جهانی صنایع دستی» را از یونسکو دریافت کرد، در این شهر گشایش یافت.
کد خبر: ۹۴۹۲۶۲

این اجلاس با حضور بیش از 200 نفر از هنرمندان و مدیران صنایع دستی و هنرهای سنتی از پنج قاره جهان و 90 کشور دنیا و همچنین سراسر کشورمان هم‌اکنون در شهر اصفهان در حال برگزاری است و هدف از برگزاری آن تبادل علمی، توسعه تجاری و رونق اقتصادی از طریق صادرات صنایع دستی و حضور در مدیریت جهانی صنایع دستی عنوان شده است.

به گزارش جام‌جم، اصفهان که از دیرباز به شهر نصف جهان معروف است و سال 2006 نیز توانست عنوان پایتختی فرهنگ و تمدن جهان اسلام را از آن خود کند، سال گذشته در میان شش شهر سرآمد صنایع دستی جهان که نامزد دریافت این عنوان شده بودند نیز درخشید و به دلیل یک سروگردن بالاتر بودن از همه آنها، عنوان «شهر جهانی صنایع دستی» را از آن خود کرد. حالا پس از یک سال از این انتخاب، مدیران و هنرمندان سراسر دنیا و کشورمان در این شهر گردهم آمده‌اند تا علاوه بر معرفی و تجلیل از بهترین‌های این صنعت، شاهد درخشش و جلوه‌گری بخشی از این هنر بی‌همتای ایرانی اسلامی باشند.

توسعه پایدار با تکیه بر صنایع دستی

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در آیین گشایش این اجلاس جهانی، صنایع دستی را عنصر هویت بخش ملی در راستای صلح جهانی دانست و گفت: صنایع دستی با کمترین هزینه می‌تواند راهی برای افزایش تعامل، دوستی و مراودت بین کشورهای دنیا باشد.

مسعود سلطانی‌فر با بیان این‌که صنایع دستی نقش ویژه‌ای در رشد اقتصادی کشورها ایفا می‌کند، به مشکل‌های اقتصادی و معیشتی که گریبانگیر ملت‌های مختلف است، اشاره کرد و افزود: نگاه جهان شمول برنامه اقتصاد مقاومتی ایران با تکیه بر صنایع دستی می‌تواند به عنوان راه‌حل جهانی در نظر گرفته شود.

چشم امید هنرمندان به اجلاس اصفهان

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در آیین گشایش اجلاس صنایع دستی، آن را رخداد مهمی دانست که هنرهای دستی کشور را وارد دوره تازه‌ای از تحولات می‌کند.

بهمن نامور مطلق با اشاره به این‌که حضور هنرمندان سراسر دنیا در این اجلاس فرصتی ایجاد کرده تا هنر دستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، گفت: هنرمندان صنایع دستی برای بهبود وضعیت خود به این اجلاس چشم دوخته‌اند.

غدا هیجاوی، رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی نیز در این اجلاس ارتقا و بهبود صنایع دستی در دنیا را مهم‌ترین ماموریت شورای جهانی صنایع دستی عنوان و تاکید کرد: دولت‌ها مهم‌ترین نقش را در ارتقا و بهبود صنایع دستی هر کشور دارند.

فاطمه مرادزاده

ایران

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها