جام‌جم از اولویت خودروسازان در شرایط پساتحریم گزارش می‌دهد

دوئل تولید و مونتاژ

3 محور اساسی در خودروسازی ایران

در نگاه کلی به صنعت خودروسازی ایران با توجه به سرمایه‌گذاری‌های صورت‌گرفته و هزینه‌هایی که برای این صنعت از سوی دولت و مردم پرداخت شده، می‌بینیم اوضاع خودروسازی ایران هنوز مناسب با جامعه نیست و به سطح ایده‌آل نرسیده است، به‌صورتی که این روند عاملی در استقبال مردم از تولیدات چینی شده است.
کد خبر: ۹۴۶۰۵۵
3 محور اساسی در خودروسازی ایران

درحالی که می‌توانیم با استفاده از شرایط و افق‌های ایجاد شده در دوران پسابرجام برای توسعه و انتفاع صنعت خودروسازی خود اقدام کنیم.

برای رسیدن به این ایده‌آل یعنی ارتقای صنعت خودروسازی کشور، لازم است به این موارد کاملا توجه داشته باشیم و برهمین اساس سیاستگذاری کنیم.

یکی از این راه‌ها ایجاد ارتباط با خودروسازان بنام و مطرح جهان است. یکی از امتیازهایی که در کشور می‌تواند عاملی برای موفقیت این سیاست باشد بازار بکر داخلی ایران و همچنین بازارهای منطقه است که در صورت سرمایه‌گذاری منطقی و همکاری‌های مشترک می‌تواند کشورمان را به هاب تولید خودرو در منطقه تبدیل کند.

تنظیم و تدوین سیاست‌های جدید برای تولید مشترک خودرو به‌جای مونتاژ‌، موضوع دیگری است که باید به آن توجه شود.

این سیاست باید به گونه‌ای تدوین شود که خودروسازان علاقه‌مند به حضور در بازار ایران ضمن سرمایه‌گذاری‌ مشترک با تولید کنندگان ایران، زمینه انتقال فناوری‌های نوین را برای کشورمان فراهم کنند.

الزام به صادرات؛ یکی از سیاست‌هایی که لازم است با دقت نسبت به اجرایی شدن آن گام برداریم. قانونی که علاقه‌مندان حضور در بازار ایران را وادار می‌کند تا آن گروه از خودروهایشان را در ایران تولید کنند که در بازارهای بین‌المللی خریدار داشته باشد. یعنی خودروهای نوین و به‌روز نه آنها که تولیدشان در دیگر نقاط دنیا متوقف شده است.

دکتر رضا شیوا - رئیس شورای رقابت

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها