درحالی که میتوانیم با استفاده از شرایط و افقهای ایجاد شده در دوران پسابرجام برای توسعه و انتفاع صنعت خودروسازی خود اقدام کنیم.
برای رسیدن به این ایدهآل یعنی ارتقای صنعت خودروسازی کشور، لازم است به این موارد کاملا توجه داشته باشیم و برهمین اساس سیاستگذاری کنیم.
یکی از این راهها ایجاد ارتباط با خودروسازان بنام و مطرح جهان است. یکی از امتیازهایی که در کشور میتواند عاملی برای موفقیت این سیاست باشد بازار بکر داخلی ایران و همچنین بازارهای منطقه است که در صورت سرمایهگذاری منطقی و همکاریهای مشترک میتواند کشورمان را به هاب تولید خودرو در منطقه تبدیل کند.
تنظیم و تدوین سیاستهای جدید برای تولید مشترک خودرو بهجای مونتاژ، موضوع دیگری است که باید به آن توجه شود.
این سیاست باید به گونهای تدوین شود که خودروسازان علاقهمند به حضور در بازار ایران ضمن سرمایهگذاری مشترک با تولید کنندگان ایران، زمینه انتقال فناوریهای نوین را برای کشورمان فراهم کنند.
الزام به صادرات؛ یکی از سیاستهایی که لازم است با دقت نسبت به اجرایی شدن آن گام برداریم. قانونی که علاقهمندان حضور در بازار ایران را وادار میکند تا آن گروه از خودروهایشان را در ایران تولید کنند که در بازارهای بینالمللی خریدار داشته باشد. یعنی خودروهای نوین و بهروز نه آنها که تولیدشان در دیگر نقاط دنیا متوقف شده است.
دکتر رضا شیوا - رئیس شورای رقابت
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
اکبرپور: آزادی استقلال را به جمع ۸ تیم نهایی نخبگان میبرد
در گفتوگوی اختصاصی «جام جم» با رئیس کانون سردفتران و دفتریاران قوه قضاییه عنوان شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
گفتوگوی بیپرده با محمد سیانکی گزارشگر و مربی فوتبال پایه