تکفیری ها در لبنان همدیگر را لو می دهند

روزنامه لبنانی « الجمهوریه» نوشت:بررسی روند شناسائی محل اختفای « طارق الفلیطی» و« سامح البریدی» دو سرکرده گروه تروریستی تکفیری داعش در بلندی های شهرک عرسال در شمال شرق لبنان نشان می دهد که اطلاعات اصلی منجر به لو رفتن آنها را شیخ « مصطفی الحجیری» معروف به « ابوطاقیه» در اختیار نیروهای امنیتی لبنان قرار داده است.
کد خبر: ۹۴۵۷۸۶
تکفیری ها در لبنان همدیگر را لو می دهند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، در جریان عملیات اخیر نیروهای امنیتی لبنان، الفلیطی بازداشت شد و البریدی به هلاکت رسید.

ابوطاقیه از تکفیری های لبنانی دارای تعدادی پرونده قضائی در دادگاه های لبنان به جرم همدستی با گروه های تروریستی تکفیری مانند داعش و جبه النصره و مشارکت در جنایت های تروریستی آنها است.

از جمله اتهام های ابوطاقیه مشارکت در ربودن تعدادی از نظامیان لبنان توسط داعش و جبهه النصره است.

الجمهوریه خاطرنشان کرد : ابوطاقیه به طور مستقیم نیروهای امنیتی ارتش لبنان را از محل اختفای الفلیطی و البریدی مطلع نساخته بلکه اطلاعات بسیار دقیق در این زمینه را در اختیار طرف سومی قرار داده که می دانسته است او نیروهای امنیتی را مطلع می کند.

این روزنامه لبنانی در باره فرضیه های این اقدام حساب شده ابوطاقیه نوشت: یکی از فرضیه های این است که ابوطاقیه تلاش دارد برای معامله با نیروهای امنیتی لبنان زمینه سازی کند و دلیل آن هم تغییر اوضاع در سوریه است.

الجمهوریه افزود: ابوطاقیه زمانی این دو سرکرده داعش را لو داد که زمزمه جدائی جبهه النصره از القاعده را شنیده بود.

این روزنامه در باره فرضیه دوم نوشت: ابوطاقیه در تلاش است « سر خود را حفظ کند » زیرا در پرونده های متعددی متهم اصلی است و این زمان را با توجه به تحولات در منطقه و بویژه سوریه ، فرصتی مغتنم شمرده و برای اثبات حسن نیت خود به نیروهای امنیتی و ارتش محل اختفای دو سرکرده اصلی داعش در لبنان را لو داده است.

الجمهوریه به نقل از یک منبع تاکید کرد: هیچ ارتباطی بین ارتش لبنان و ابوطاقیه وجود ندارد و ارتش هرگز در مقابل خون شهدا سازش نمی کند و تنها دستگاه قضائی در باره سرنوشت شیخ الحجیری تصمیم می گیرد.

« تلاش های دیرهنگام ابوطاقیه تغییری در مواضع فرماندهی ارتش لبنان نسبت به او نمی دهد زیرا امکان برای معامله با خون شهدا وجود ندارد و عملیات علیه گروه های تروریستی در مناطق شرقی و شمال شرق لبنان متوقف نخواهد شد».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها