واکنش یک نماینده مجلس به گزارش عربستان از فاجعه منا در گفتگو با جام جم آنلاین:

این دروغ بزرگ برای سرپوش گذاشتن بر بی کفایتی آل سعود است

یک نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادعای عربستان سعودی مبنی بر مقصر جلوه دادن حجاج ایرانی در فاجعه منا گفت:این دروغ بزرگ برای سرپوش گذاشتن به بی کفایتی آل سعود است.
کد خبر: ۹۴۴۸۵۶
این دروغ بزرگ برای سرپوش گذاشتن بر بی کفایتی آل سعود است

عزت الله یوسفیان ملا در گفتگو با جام جم آنلاین با اشاره به گزارش فاجعه منا که خبرگزاری رسمی عربستان آن را منتشر کرده است، اظهار داشت: حجاج ایرانی به همراه خیل عظیمی از حجاج سایر کشورها حرکت می کردند و هیچوقت برای حجاج ایرانی خیابان و یا کوچه ای اختصاص نداده بودند که بگویند ایرانیها عامل حادثه بودند.

وی این پرسش را مطرح کرد که اگر حجاج ایرانی مقصر حادثه بودند چرا فیلم دوربین های مداربسته را بازبینی نکردند و چرا کمیته حقیقت یاب تشکیل ندادند تا بی طرفانه این فاجعه را بررسی و عامل آن را معرفی کنند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کمیته حقیقت یاب می توانست مرجع بی طرف از سازمان ملل و یا کشورهای اسلامی باشد. ایرانیان مظلومانه به شهادت رسیدند. اگر حجاج ایرانی مقصر فاجعه منا بودند عامل حادثه جرثقیل و یا آتش سوزی چادرهای حجاج چه کسی بوده است؟

وی افزود: ادعای عربستان دروغ بزرگ برای سرپوش گذاشتن بر بی کفایتی حاکمان سعودی در مدیریت حج است و علت آن هم خصومت ورزی با ایران به دلیل پی گیری جمهوری اسلامی ایران برای شناساندن مقصر اصلی حادثه است.

یوسفیان ملا تاکید کرد: در تاریخ 100 ساله حج با مدیریت آل سعود همواره مراسم حج با حادثه همراه بوده است و این حوادث نشان می​دهد که آل سعود کفایت مدیریت این کنگره عظیم اسلامی را ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
فقیر صنعتی شریف
-
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
شكر گرون شده ها
ایرانمهر
-
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
بله علت اصلی اینگونه اعمال نفرت انگیز و جنایات متعدد و مكرر این بی وجدان ها چیزی جز خصومت ورزی جاهلانه آنها نسبت به ایرانیان نیست. و این در حقیقت هیچ ارتباطی به سوء مدیریت و عدم توانائی آنها در اداره حج ندارد . چرا كه آنها همه این اعمال و رفتار بی شرمانه و جنایات وقیحانه را به ظاهر اتفاقی ولی در حقیقت عامدا و با برنامه ریزی دقیق قبلی و حساب شده انجام می دهند. واقعا برای مسئولین این كشور متاسفم كه ادعای بزرگی جهان عرب را دارند ولی در عمل خوار و ذلیل هستند . قابل توجه مسئولین محترم كشورم كه وظیفه داشتند ،خیلی زودتر از اینها سفر به حج را ممنوع كرده و از وقوع اینگونه فجایع پیشگیری می كردند .

نیازمندی ها