تور کنسرت‌های «همایون شجریان»‌ و «سهراب پورناظری» از اواخر مهرماه درکشورهای فرانسه، هلند و بلژیک آغاز خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۴۲۱۷
تور کنسرت‌های شجریان و پورناظری برگزار می‌شود

به گزارش جام جم آنلاین این برنامه که در سالن‌هایی مانند ارکستر فیلارمونیک پاریس و مجموعه‌ی فرهنگی بوزار در بلژیک روی صحنه خواهد رفت، در دو بخش اجرا می‌شود؛ در بخش نخست، ساز و آواز و در بخش دیگر، گروه‌نوازی موسیقی دستگاهی ایران اجرا می‌شود.
همایون شجریان و سهراب پورناظری را در این برنامه‌ها حسین رضایی‌نیا و آیین مشکاتیان (سازهای کوبه‌ای)، مهیار طریحی (سنتور) و میلاد محمدی (تار) همراهی می‌کنند. به‌زودی آلبوم تصویری «خداوندان اسرار» با خوانندگی همایون شجریان و آهنگسازی سهراب پورناظری نیز منتشر خواهد شد. کارگردانی این اثر را «رخشان بنی‌اعتماد» برعهده دارد.
«خداوندان اسرار» شامل دو بخش است؛ در بخش اول آن «ساز و آواز» بداهه در مقام اصفهان با اشعاری از مولوی اجرا شده و بخش دوم شامل روایتی با نام «رهایی» در سه پرده «مهتاب، خداوندان اسرار، جانی و صد آه» روی اشعاری از خیام، مولوی و حافظ است. در این اثر علاوه بر ساخته‌های سهراب پورناظری، قطعه‌ای از ساخته‌های کیخسرو پورناظری با نام «یاوران» آمده است که پیش از این در آلبوم «حیرانی» منتشر شده بود و حالا سهراب پورناظری با نگاهی متفاوت، آن را تنظیم و همایون شجریان اجرا کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها