رییس شورای سیاستگذاری ورزش صداوسیما در گفت و گو با جام جم آنلاین؛

حمایت رسانه ملی از کاروان پارالمپیک / توقعی که از برنامه 90 هست

دکتر علی اصغر پورمحمدی با تأکید بر حمایت رسانه ملی از کاروان ورزشی پارالمپیک، انگیزه کم کشور میزبان در پوشش تصویری رقابت های پارالمپیک را مشکلی بزرگ برای پخش این رقابت ها از رسانه ملی توصیف کرد.
کد خبر: ۹۳۹۸۲۶
حمایت رسانه ملی از کاروان پارالمپیک / توقعی که از برنامه 90 هست

به گزارش جام جم آنلاین ،مدیر شبکه 3 سیما با آرزوی موفقیت برای ورزشکاران اعزامی به برزیل، گفت: کاروان 111 نفره ورزش کشورمان امروز برای حضور در مسابقات پارالمپیک 2016 راهی ریو می‌شود. به علاوه تیم خبری رسانه ملی هم متشکل از 28 نفر از حوزه های خبر، رادیو، تلویزیون، برون مرزی و بخش فنی با سرپرستی مدیر شبکه ورزش به برزیل اعزام خواهند شد.

پورمحمدی افزود: مشکل بزرگی که وجود دارد این است که رقابت های پارالمپیک توسط کشور میزبان به طور مناسب پوشش تصویری داده نمی شود. به عبارت روشن تر در بازی های المپیک 40 خط برای دریافت تصاویر و اخبار ورزشی وجود داشت که این تعداد برای پارالمپیک به 2 خط تقلیل پیدا کرده است. این امر باعث می شود تا تیم رسانه ای ما با مشقت های بسیاری برای تهیه تصویر و خبر اقدام و به تهران ارسال کنند.

رییس شورای سیاستگذاری ورزش صداوسیما با بیان اینکه مسئولیت پخش برنامه های پارالمپیک در شبکه ورزش متمرکز شده است، گفت: شبکه سوم سیما هم در کنار شبکه ورزش اما با زمان کمتری، اخبار پارالمپیک را پخش می کند.

مدیرشبکه 3 سیما در ادامه به تقویت و حمایت از برنامه پرمخاطب 90 اشاره کرد و تصریح کرد: در دوره جدید برنامه ریزی های بسیار متنوع تری برای برنامه ورزشی و پرمخاطب نود طراحی و تعریف شده است که این بازتعریف برنامه ها سبب شده تا هزینه های ساخت برنامه نیز نسبت به گذشته بسیار بیشتر شود. بنابراین کمک به رشد ورزش کشور بخصوص فوتبال مهمترین توقع مدیران شبکه و مردم از برنامه 90 است.

در بازی های المپیک 40 خط برای دریافت تصاویر ورزشی وجود داشت که این تعداد برای پارالمپیک به 2 خط تقلیل پیدا کرده است


پورمحمدی افزود: این افزایش هزینه ها بالطبع سطح توقع مدیران رسانه را هم در کیفی تر شدن برنامه 90 افزایش خواهد داد. بنابراین به شخصه پیگیر روند هفتگی این برنامه پرمخاطب هستم تا مردم و فعالان عرصه ورزش کشور شاهد برنامه ای موفق و پرمحتوا و قوی در حوزه ورزش کشور بخصوص فوتبال باشند.

رییس شورای سیاستگذاری ورزش صداوسیما با اشاره به راه اندازی برنامه 90 در سال 1378 تصریح کرد: در این مدت 17 ساله، برنامه 90 به واسطه چالشی بودن مباحث آن، فراز و نشیب ها، مخالفت ها و موافقت های بسیاری را شاهد بوده است اما همیشه تلاش داشته و دارم که به طور کامل از این برنامه حمایت و پشتیبانی کنم، چرا که برنامه ای که به سختی و زحمت زیاد تهیه می شود باید پشتیبانی مطمئن داشته باشد.

مدیر شبکه سوم سیما در پایان گفت: تمام تلاش مدیران شبکه سوم سیما این است که این شبکه دوباره به روزهای اوج خود برگردد و بیشترین مخاطب و رضایتمندی را در بین شبکه های سراسری داشته باشد.

محمد زندکریمخانی – جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها