اعضای باند گروگانگیری که با ربودن و شکنجه طعمه‌های خود، از خانواده‌های آنها اخاذی می‌کردند،دستگیر شدند. با دستگیری متهمان 13گروگان از مخفیگاهشان نجات یافتند.
کد خبر: ۹۳۸۰۵۳

به گزارش جام‌جم، دادخدا سالاری، دادستان عمومی و انقلاب کرمان دراین باره گفت: هفت عضو یک باند بزرگ گروگانگیری و اخاذی پس از چندین ماه کار اطلاعاتی و عملیاتی توسط پلیس اطلاعات کرمان دستگیرشدند و 13گروگان نجات پیدا کردند. اعضای این باند در چندین شهر فعالیت مجرمانه داشته و پس از شناسایی قربانیان، با پوشیدن لباس‌ نظامی و استفاده از سلاح،آنان را دستگیر و با چشم بند در صندوق عقب خودروهای خود به خانه‌ای که از قبل در شهر کرمان در نظر گرفته بودند، منتقل می‌کردند.

وی افزود: آنها دست و پای گروگان‌ها را با غل و زنجیر بسته و در شرایط سخت و غیرقابل تحمل و گرسنه و تشنه نگهداشته و مورد ضرب و جرح شدید و انواع شکنجه‌ها قرار می‌دادند. زمانی که صدای ناله آنان بلند می‌شد،با خانواده آنها ارتباط برقرار کرده و برای آزادی آنان مبالغ گزافی درخواست می‌کردند و از این طریق تاکنون میلیاردها ریال از افراد مختلف اخاذی کرده‌اند. دادستان مرکز استان کرمان اضافه کرد: تاکنون چند حساب بانکی، انواع خودروها، چند باب منزل، سلاح و لباس‌های نظامی، شوکر، دستبند و پابند که در گروگانگیری از آنها استفاده می‌شده، از متهمان کشف و توقیف شده است. وی ادامه داد: با توجه به این که این متهمان وقانون شکنان با اقدامات ضد امنیتی خود استان کرمان را ناامن کرده بودند،اقدامات وافعال آنان از نظر این دادستانی بر اتهام حد محاربه و افساد فی‌الارض قابل تطبیق بوده و بر مبنای این تشخیص از سوی این مرجع مورد تعقیب قرار گرفته و به پرونده آنان به‌صورت ویژه و در اسرع وقت و طی مراحل قانونی رسیدگی خواهد شد. متهمان اتهامات دیگری از قبیل استفاده از لباس نظامی، حمل و نگهداری اسلحه غیرمجاز، گروگانگیری، اخاذی و ضرب و جرح عمدی را درکارنامه خود دارند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد، متهمان در برخی موارد با ربودن اتباع غیرمجاز در پوشش مامور پلیس، آنها را به مخفیگاه خود منتقل کرده و در تماس با خانواده‌شان درخواست 80 میلیون تومان می‌کردند. گروگانگیران فعالیت گسترده‌ای داشتند که تحقیقات از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها