نوزادانی که با مدارک جعلی از ایران خارج می شوند

معامله با مادران معتاد بر سر جنین +عکس

آرزوی کودک مبتلا به سندرم داون برای رفتن به مدرسه

یادگیری جدول ضرب برای حساب قسط‌های پدر

هر روز، برای رفتن به مدرسه اشک می‌ریزد اما تنها مدرسه روستا حاضر به پذیرش او نیست زیرا ابوالفضل معلول ذهنی است و خانواده هم توان تامین هزینه‌های تحصیل او را در شهر ندارد.
کد خبر: ۹۳۶۹۴۱
یادگیری جدول ضرب برای حساب قسط‌های پدر

به گزارش جام جم آنلاین ، خانه‌شان در روستایی دور افتاده از توابع استان اردبیل است. با سندروم «دان» متولد شده و هیچ گاه نتوانسته طعم تحصیل را بچشد. اکنون درس خواندن و رفتن به مدرسه به آرزویی دست‌نیافتنی برای «ابوالفضل» تبدیل شده است. ابوالفضلی که پدرش اکنون نه توان پرداخت هزینه‌های درمان او را دارد و نه می‌تواند شرایط حضورش در استان اردبیل برای رفتن به مدرسه را فراهم کند. اقساط خانه هم عقب‌افتاده و تمام تمرکز خانواده به حل مشکلات مالی معطوف شده است.

روزها و شب‌ها می‌گذرد و ابوالفضل هر سال یک شمع جدید را به مناسبت تولد فوت می‌کند. شمعی که از 3 سال گذشته تاکنون حکایت از رسیدن ابوالفضل به سن تحصیل داشته است.

او اکنون به کمک خواهر و برادر بزرگ‌تر خود موفق شده خواندن حروف الفبا را نه‌چندان درست یاد بگیرد و در کنار آن، می‌تواند تا عدد 10 بشمارد و 3 سوره کوچک قرآن را از حفظ بخواند. دوست دارد جدول ضرب یاد بگیرد اما وقتی از او سوال می‌شود جدول ضرب چیست؟ می‌گوید نمی‌داند و از خواهرش شنیده که یاد گرفتن آن، برای حساب کردن قسط‌های خانه و قیمت گاوهای پدر لازم است.

نام روستایشان ماجولان بالادست است. روستایی که تمام ساکنین آن را افرادی تشکیل می‌دهند که از روستای ماجولان پایین‌دست کوچ کرده‌اند. ساکنین این روستا، برای ساخت خانه، وام بهسازی دریافت کرده‌اند و پدر ابوالفضل نیز اسکلت خانه را با این وام ساخته است. در کنار معلولیت ذهنی ابوالفضل، مشکلات مالی هم به معضلی اساسی برای خانواده تبدیل شده است.

غلامعلی محرابی، پدر ابوالفضل در رابطه با وضعیت خانواده می‌گوید: روستایمان خالی از سکنه شده بود و ما نیز مجبور بودیم که ماجولان بالادست را برای زندگی انتخاب کنیم. به همین خاطر با وام بهسازی که دریافت کردم موفق شدم اسکلت خانه‌ام را بنا کنم. خواهر و مادرم نیز با خانواده من زندگی می‌کنند و به همین خاطر برای ساخت خانه دو طبقه اقدام کردم که آنها هم بتوانند به راحتی با ما زندگی کنند.

وی می‌افزاید: وام 20 میلیون تومانی که دریافت کرده بودم، کفاف ساخت یک واحد را می‌داد و به همین خاطر اسکلت طبقه دوم خانه نیمه‌تمام مانده است. خانواده‌ام در کنار ماسه و سیمان و به امید افزایش قیمت گاو و گوسفندهای من زندگی خود را می‌گذرانند. 4 راس گاو و 4 راس گوسفندی که تمام سرمایه زندگی ما را تشکیل می‌دهد اکنون در گرو اقساط خانه است و امیدوار هستم مجبور نشوم گاو و گوسفندهایم را به ازای پرداخت بدهی‌هایم بفروشم.

پدر خانواده به مشکلات متعدد ابوالفضل اشاره می‌کند و می‌گوید: ابوالفضل زمانی که متولد شد با مشکل بلع مواجه بود و تاکنون برای حل این مشکل، او 3 بار زیر تیغ جراحی رفته است. در کنار آن، او با سندرم داون متولد شده و تنها مدرسه روستا حاضر نیست او را در کنار سایر دانش‌آموزان پذیرش کند. افرادی که برای کمک به تحصیل ابوالفضل تمایل دارند می‌توانند با موسسه خیریه مهرآفرین تماس بگیرید.

ضمیمه تپش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها