نوزادانی که با مدارک جعلی از ایران خارج می شوند

معامله با مادران معتاد بر سر جنین +عکس

زن معتاد که می‌خواست نوزاد یک ماهه‌اش را بفروشد، ناکام ماند و این کودک تحویل اداره بهزیستی شد.
کد خبر: ۹۲۵۶۸۹
نوزادم را 10 میلیون تومان می‌فروشم!

به گزارش جام جم آنلاین ، زهره، مادر فاطمه است. مادر21 ساله‌ای که تنها 30 روز برای نوزادش مادری کرده و سرانجام به این نتیجه رسیده که توان نگهداری از فرزندش را ندارد.

او به تریاک و هروئین اعتیاد دارد و در کنار آن، متادون نیز مصرف می‌کند. وی بتازگی وارد یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد شده بود. به طور کلی زهره هیچ‌گاه مادر خوبی برای فاطمه نبوده و آن زمان که می‌خواسته او را بفروشد نیز به تنها چیزی که فکر نکرده، دخترش بوده است.

این زن در این‌باره می‌گوید: چون سن کمی دارم، نمی‌توانم مادر خوبی برای فاطمه باشم و بهتر است فرد دیگری از او مراقبت کند. در همان روزهای ابتدایی تولد نوزادم تلاش کردم او را ده میلیون تومان بفروشم، اما نتوانستم. با کمک مددکاران، نوزادم تحویل سازمان بهزیستی شد.

رقیه موسوی، مددکار اجتماعی موسسه خیریه مهرآفرین در این‌باره به میزان گفت: زهره در یکی از بیمارستان‌های جنوب تهران نوزاد خود را به دنیا می‌آورد و چون معتاد بوده و نوزاد او نیز معتاد به دنیا آمده بود، به موسسه ما معرفی شد. بعد از گفت‌وگو با این زن معتاد، متوجه شدیم او قصد دارد نوزاد خود را بفروشد. او فردی را نیز پیدا کرده بود که نوزاد را به مبلغ 10 میلیون تومان از او بخرد.

وی افزود: شوهر این زن نیز معتاد بوده و در کمپ ترک اعتیاد بستری است. با توجه به این‌که این زن تمایلی برای نگهداری از نوزادش را نداشت و طبق گفته خودش از خانواده‌اش طرد شده و با فرار از خانه به تهران آمده، طی هماهنگی با کلانتری 132 نبرد، این نوزاد به شیرخوارگاه آمنه منتقل شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
نرم افزار موبایل
-
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
بلوچی هستم خدابه این جورآدمهاكمك كنه گرچه خودجامعه توزیع می كنه آن وقت بچه های بیگناه بایدتاوان پس بدن برای جامعه ی خودم متاسفم
وحیده اسكندری
-
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
به خدا باید این معتاد ها رو انداخت تو دریا تا جامعه سالم شه
نرم افزار موبایل
-
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
خاك بر سر این آدما،،،البته حیفه بگیم آدم، اشغال خودتو بكش بچه بدبختو بده پرورشگاه،
فاطمه زهرا
-
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۶
۰
۰
نوزاد را میفروخت والا سرنوشتش خیلی بهتر از این بود كه با یك مادر معتاد زندگی كند .مادر معتاد برای یك فرد چه آینده ای را رقم خواهد زد اما خانواده ای كه ده میلیون برای خرید نوزاد به این مادر معتاد میدادند شك ندارم مادر و پدر خوبی برای فاطمه میشدند چرا كه حاضر بودند برای آرامش فاطمه هر كاری كنند. بهزیستی اگر شرایط پذیرفتن فرزند را راحت كند بخدا بچه های بهزیستی سرانجامشان آینده مبهم نیست بچه هایی كه در بهزیستی بزرگ میشوند عقده های زیادی بر دلشان سنگینی میكنند و فردایشان معلوم و مشخص نیست. حتی بعضی از خانواده ها با ازدواج این افراد با فرزندانشان مخالفت میكنند و صد البته حق هم دارند چرا كه كسی كه در خانواده بزرگ نشده رفتارش با كسانی كه در خانواده بزرگ شده اند متفاوت هست برای آینده بهتر برای این بچه ها به نظرم بهزیستی وقتی موقعیت خانواده ها را سنجید و دید خوب هستند این كودكان را تا سنشان پایین است واگذار كنند تا هم كودكان از گذشته بد و تاریكشان مطلع نشوند هم والدین احساس كنند كه فرزند واقعی خویش را در حال بزرگ كردن هستند و هم جلوی خانواده هایشان شاید نخواهند بروز دهند این فرزند خوانده من است یا فرزند واقعیم تفاوت فرزند و فرزند خوانده در نه ماهی است كه كودك در شكم مادر است بعد از آن مادر و پدر مهربان و واقعی باید آینده كودك را رقم بزنند چه بسیار كودكانی كه در زیر سایه پدر و مادر واقعی شان بزرگ شده اند ولی به لحاظ مدیریت و عملكرد بد پدر و مادر فرزند آینده اش تاریك شد و معتاد شد .چه بسیار كودكانی كه در بدو نوزادی خانواده ها به فرزندی گرفته اند و دكتر و مهندس شده اند و بدون اینكه متوجه فرزند واقعی خانواده نیستند در حال زندگی هستند پس باید زمینه فرزند خواندگی را راحت تر كرد زن و مردی در انتظار فرزند كلی هزینه میكنند هم مالی هم روحی تا صاحب تخمك اهدایی كه فرزندشان هم نیست فقط در بطن مادر بزرگ شده شوند .حال اگر خدا خواست و به نتیجه رسیدند كه چه خوب اما اگر خدا نخواست قسمت نشد و به نتیجه نرسیدند به سمت بهزیستی و شیرخوارگاهها میروند حال نوزادی را میپسندند چقدر مراحل را باید طی كنند تا نوزاد را بپذیرند و خدایی پروسه طویلی است و در نهایت میگویند این همه بدویم نیمی از مالمان را به نام بچه كنیم چه تضمینی است فردا این فرزند ما را از خانه مان بیرون نیاندازد مادر و پدر برای اولاد واقعی شان كه از بدو تولد چیزی نمیگذارند بعد از فوتشان برایش ارث بر جا میماند باید برای این بچه ها هم چنین تدبیری در نظر گرفته شود یا حداقل درصدی از ارث را مشخص كنند كه به اولاد بعد از فوت پدر و مادر تعلق بگیرد در صورت رضایت پدر و مادر كل ارث به فرزند خوانده تعلق بگیرد چرا كه واقعا فرزندی را كه سی سال یا چهل سال برایش رحمت كشیدی نیمی از وجودت میشود از كودكی شاهد گریه هایش خنده هایش هستی با صدای خنده هایش میخندی و با گریه اش دلت به هم میریزد پس باید تغییری در نگرشها داد و سیر مراحل فرزند پذیری را به یك هفته یا یك دو هفته كاهش داد علی الخصوص در خصوص كودكان شیرخوار
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها