مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در میدان‌های مشترک نفتی با عربستان، عراق، کویت و قطر که اکنون آنها با چنگ و دندان کار می‌کنند باید هر چه زودتر دست‌به‌کار شویم و با جذب سرمایه‌های جدید سهم خود را برداشت کنیم.
کد خبر: ۹۳۴۷۰۵

به گزارش ایلنا، بیژن عالی‌پور با رد ادعای برخی نمایندگان مجلس مبنی بر مخالفت این شرکت با مدل جدید قراردادهای نفتی، با کارشناسی خواندن مدل جدید قراردادهای نفتی افزود: اینجانب بهعنوان مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و همه مدیران و همکاران ما تابع سیاست‌های دولت هستیم و منتظریم هر چه زودتر مدل جدید قراردادهای نفتی اجرایی شود تا بیش از این وقت را از دست ندهیم.

وی با اعلام این که اجرایی شدن هر چه زودتر این قراردادها به افزایش تولید نفت خام از میدان‌های مناطق نفتخیز جنوب می‌انجامد، تصریح کرد: کارشناسان مختلف و هیات دولت در دو سال گذشته انواع بررسی‌های کارشناسی را روی مدل جدید قراردادهای نفتی داشته‌اند و به سخنان همه منتقدان گوش داده شده و اصلاحات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با کارشناسی خواندن مدل جدید قراردادهای نفتی، نگاه خود را به آن مثبت دانست و با اعلام این که کارشناسان وقت زیادی برای تدوین این مدل قراردادی گذاشته‌اند، یادآور شد: مدل جدید قراردادهای نفتی در کمیته اقتصادمقاومتی به ریاست آقای اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور هم اصلاح و تصویب شده است.وی افزود: متاسفانه بارها اشخاص مختلف مدعی شده‌اند شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب مخالف اجرای مدل جدید قراردادهای نفتی است، اما بنده با صراحت تمام اعلام می‌کنم این ادعا کذب است.

عالی‌پور تصریح کرد: با توجه به شرایط مالی موجود، خواست ما هم این است هر چه زودتر مدل جدید قراردادهای نفتی اجرایی شود و در چنین شرایطی ما هم می‌توانیم به تولید زودهنگام دست یابیم. مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، اجرایی نشدن برخی طرح‌ها را ناشی از کمبود نقدینگی دانست که با نهایی شدن قراردادهای جدید نفتی می‌توان شاهد به سرانجام رسیدن این طرح‌ها بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها