مقامات وزارت خارجه روسیه رسما تایید کردند تعدادی هواپیمای جنگی به ایران اعزام و در پایگاه هوایی نوژه همدان مستقر کردند.
کد خبر: ۹۳۳۵۳۳
وزارت دفاع روسیه استقرار بمب‌افکن‌های روسی در ایران را تائید کرد

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه استقرار بمب‌افکن‌های این کشور در ایران را تائید و اعلام کرد که این هواپیماها برای حمله به مواضع داعش در سوریه به کار گرفته می‌شوند.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، تهران و مسکو توافقنامه‌ای را امضا کرده‌اند که به روس‌ها اجازه می‌دهد بمب‌افکن‌های راهبردی خود را در پایگاه شکاری «نوژه» همدان مستقر کند.

به نوشته وبگاه شبکه «راشاتودی» روسیه همچنین اعلام کرده بمب‌افکن‌هایی که در ایران مستقر شده‌اند، تاکنون چند بار مواضع تروریست‌های داعش را در سوریه هدف حملات هوایی قرار داده‌اند.

علاوه بر بمب‌افکن‌های دوربرد استراتژیک Tu-22، جنگنده-بمب‌افکن‌های پیشرفته سوخو-34 هم در پایگاه هوایی همدان مستقر شده‌اند. این جنگنده‌ها امروز مواضع داعش و النصره در حلب، دیرالزور و ادلب را هدف قرار داده‌اند.

هنوز تعداد این هواپیماهای جنگی اعلام نشده و مقامات ایران نیز واکنشی نشان نداده‌اند.

طبق توافق روسیه با ایران برای استفاده از پایگاه نوژه جهت عملیات در سوریه، زمان پرواز جنگنده‌ها و بمب‌افکن‌های این کشور تا 60 درصد کاهش یافته که هم از هزینه‌ی حملات ضد داعش کاسته و هم بر دقت این حملات می‌افزاید.

بر این اساس، فاصله پروازی از فرودگاه نظامی «مُدزُک» در جنوب روسیه تا شهر «تدمر» در سوریه حدود 2150 کیلومتر است. که این فاصله از پایگاه نوژه به 900 کیلومتر کاهش می‌یابد.

دلیل این امر، مناسب نبودن پایگاه هوایی «حمیمیم» در «لاذقیه» برای فرود چنین بمب‌افکن‌هایی اعلام شده است. بمب‌افکن‌های TU-22M3 یکی از بزرگترین هواپیماهای جنگی در نوع خودش است.

شب گذشته نیز وزارت دفاع روسیه رسما از ایران درخواست کرده بود تا از حریم هوایی کشورمان برای عبور موشک‌های کروز جهت هدف قرار دادن دقیق پایگاه‌های تروریست‌ها در سوریه استفاده کند.

رسانه‌های روسی معتقدند تحولات اخیر نشان دهنده بهبود قابل توجه روابط ایران و روسیه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
armin
-
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
خدا رو شكر كه پوتین به آروزش كه همانا شستن پای سربازان روسی در آبهای خلیج فارسی و خزر بود رسید
بهرام
-
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
۰
۰
با اینكه روسها زیاد قابل اعتماد نبوده و نیستند و ضمنا استقرار تسلیحات یك كشور دیگر در خاكمان به عنوان یك پایگاه ( یا جای پای ) نظامی زیاد درست به نظر نمی رسد، با این همه تعامل با كشورها و قدرتهای دیگر برای حفظ منافع مردم ایران و متحدانمان كاری است لازم. امیدوارم این اصول در مواجهه با قدرتهای دیگر هم مد نظر قرار گیرد، یعنی تعامل منطقی و هوشمندانه با همه كشورها و قدرتها، برای حصول بهترین نتیجه و رفاه و امنیت برای مردم ایران.

نیازمندی ها