انتظارات کهگیلویه و بویر احمد از رئیس‌جمهور

همزمان با میلاد باسعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت ـ علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) ـ و همچنین همزمان با سالروز آغاز به کار دولت یازدهم، یعنی امروز 24 مرداد، رخداد مهمی برای کهگیلویه و بویراحمد درحال روی دادن است و آن سفر رئیس‌جمهور و برخی از اعضای هیات دولت به این استان است.
کد خبر: ۹۳۲۴۰۲
انتظارات کهگیلویه و بویر احمد از رئیس‌جمهور

کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های بالقوه خوبی برای توسعه دارد، اما به دلیل محرومیت تاریخی که در این منطقه وجود داشته است، در بخش‌هایی نسبت به میانگین کشوری عقب‌ماندگی‌های دارد که گرچه در طول دوران انقلاب اسلامی، خدمات ارزشمندی در زمینه‌های مختلف (مخصوصا در بخش ایجاد زیرساخت‌ها) برای توسعه و پیشرفت این استان صورت گرفته، با این حال همچنان بسیاری از این مشکلات، کمبودها و عقب‌ماندگی‌ها به قوت خود باقی است. البته دولت یازدهم توجه خود را معطوف کرده که بخشی از این خواسته‌ها و انتظارات مردم را که بحق هم هست، برآورده سازد، به همین خاطر از بیش از یک ماه پیش مسئولان استانی با مدیریت دکتر خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، تمام مطالبات، نیازمندی‌ها و ضروریات توسعه استان را (چه در حوزه زیرساخت‌های عمرانی و چه در حوزه اقتصادی، اشتغالزایی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی) در جلسات چندجانبه استانی و کشوری با حضور مسئولان استان و وزرای و مسئولان سازمان برنامه و بودجه تهیه و تدوین کرده و به اطلاع رئیس‌جمهور رسانده‌اند که امیدواریم این سفر که بر پایه پاسخگویی به این انتظارات و مطالبات است، برکات خوبی را برای استان و مردم ما داشته باشد.

مطالبات و انتظارات مردم این استان بیشتر در بخش‌هایی است که نسبت به میانگین کشوری عقب‌ماندگی بیشتری داریم؛ مثل توسعه بزرگراه‌ها و راه‌های بین روستایی و بین‌شهری. البته باید اذعان کرد که قبل از انقلاب حتی یک متر آسفالت نداشتیم و پس از انقلاب اقدامات ارزشمندی در این بخش صورت گرفته، اما هنوز با میانگین کشوری فاصله زیادی داریم و امیدواریم با عنایت دولت وضعیت راه‌های استان بهبود نسبی یابد.

یکی دیگر از مطالبات مردم ما به مساله تامین آب برمی‌گردد که امروز در زمینه آب شرب روستایی و شهری با مشکل مواجه‌ایم و حتی در برخی مناطق و شهرها دچار تنش آبی هستیم که دلیل بخشی از این مشکلات فرسودگی سیستم آبرسانی و بخش دیگر آن میزان کم آب تخصیصی از آب‌های سطحی است که باید بیشتر شود. در حوزه کشاورزی نیز توجه به ایجاد و توسعه صنایع جانبی ضروری است تا باوجود تولید انواع مرکبات (گرمسیری و غیرگرمسیری) در شهرستان‌های استان، نهایت استفاده از این محصولات بشود و کشاورز ضرر نکند.

تسریع در ساخت یا تکمیل سدهای در حال ساخت همچون سد تنگ سرخ شهرستان بویراحمد، سد چمگیر در گچساران، مارون در کهگیلویه و برخی سدهای کوچک هم از دیگر ضروریات و مطالبات استان است که می‌تواند تحولاتی را در حوزه‌های کشاورزی و صنعت و بویژه آب شرب سالم در شهرهای با تنش آبی ایجاد کند. در حوزه بهداشت نیز گرچه با طرح تحول نظام سلامت اقدامات ارزشمندی در استان صورت گرفته، اما بیمارستان‌هایی داریم که نیمه‌تمام مانده و انتظار داریم دولت برای تکمیل و افتتاح آنها اهتمام کند تا دیگر مردم ما مجبور نباشند برای درمان به استان‌های همجوار مثل فارس سفر کنند.

در حوزه اشتغال هم از آنجا که درصد بیکاری در استان ما نسبت به میانگین کشوری بسیار بالاست و یکی از مهم‌ترین چالش‌های استان ما بحث بیکاری است، امیدواریم با طرح‌های پیش بینی شده در سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت، شاهد بهبود وضعیت اشتغال در استان باشیم. در مجموع در سفر امروز دولت یازدهم به کهگیلویه و بویراحمد 231 طرح عمرانی و اقتصادی در حوزه‌های مختلف کلنگ‌زنی و افتتاح خواهد شد که بیش از 7560میلیارد ریال اعتبار برای این پروژه‌هایا هزینه شده یا هزینه خواهد شد که امیدواریم نقطه عطفی در زمینه توسعه استان در طول تاریخ این خطه باشد. و البته مردم استان هم مردم قدرشناسی هستند و برای استقبال از رئیس‌جمهور و هیات دولت آمادگی کامل دارند.

فتاح محمدی

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها