یوسف الکلابی، سخنگوی الحشد الشعبی، بار دیگر بر آمادگی نیروهای عراقی برای آزادی تمامی خاک عراق تأکید و افزایش نیروهای آمریکایی را به بهانه آزادسازی موصل رد کرد. آمریکایی‌ها روز شنبه اعلام کردند 400 نیروی جدید را برای کمک به آزاد سازی موصل به عراق اعزام کرده اند . الکلابی در گفت‌وگو با خبرگزاری المعلومه عراق گفت: تصمیم ورود نیروهای خارجی یک موضوع سیاسی است و به دولت عراق مربوط می‌شود. وی درباره عملیات موصل و الشرقاط نیز گفت: آمادگی برای آزادی مناطق الشرقاط و پس از آن موصل بسیار بالا و روحیه نیروها برعکس عناصر داعش عالی است.
کد خبر: ۹۲۹۷۰۶

روز گذشته در خبری اعلام شد گروه تروریستی داعش با انجام یک عملیات انتحاری در نزدیکی موصل 9 نظامی عراقی را کشته و چند نفر را زخمی کرده است‌. داعش همچنین روز جمعه 85 غیرنظامی را در شهرستان حویجه در جنوب غرب کرکوک اعدام کرد. داعش این نوع عملیات ترور و ایجاد رعب و وحشت را برای آن مرتکب می‌شود تا از حمله نیروهای عراقی به موصل پیشگیری کند. مقامات عراقی می‌گویند برای آزادسازی موصل برنامه‌ریزی کرده‌اند و بزودی این شهر نیز از چنگال تروریست‌های تکفیری آزاد خواهد شد. از وقتی پیروزی بر تروریست‌ها در موصل در دسترس قرار گرفت آمریکایی‌ها سعی کردند از این موضوع به نفع خود بهره‌برداری کنند‌. آنها با اعلام فرستادن نیروهای بیشتری می‌کوشند این‌طور وانمود کنند که موصل با همت آنان آزاد خواهد شد. این درحالی است که مقامات عراقی و بخصوص فرماندهان نیروهای بسیج مردمی می‌گویند نیازی به حضور دوباره آمریکایی‌ها دراین کشور نیست. آمریکایی‌ها 13 سال پیش عراق را تحت اشغال خود درآوردند و با حضور خود، مردم این کشور را به روز سیاه نشاندند.

مقدمات آزادسازی موصل در شرایطی فراهم می‌شود که تنش‌های سیاسی در عراق همچنان تشدید شده است. به دنبال افشای چند پرونده فساد، دولت عراق خروج مقامات این کشور را ممنوع اعلام کرد‌. یکی از این مقامات سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق است که بقای او در سمتش همچنان زیر‌سوال است. یکی دیگر ازپرونده‌ها مربوط به خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق است که حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق با دفاع از او خواستار بقایش در این سمت شد. گفته می‌شود دستگاه قضایی عراق کار ثبت و تحقیق در اظهارات العبیدی درباره پرونده‌های فساد در نهاد نظامی را که شامل الجبوری و تعدادی از نمایندگان می‌شود، آغاز کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها