ای کاش که دستی بر جان بیمار و مجروح ما می‌کشیدید تا پرده‌ای از آنچه شما دیدید و از آن «خبر مگوی» خبردار شدید و آسمانی، بر ما نیز نمایان می‌شد؛ ای کاش لحظه‌ای وجودمان از یادتان تهی نمی‌شد چرا که تکرار یاد شما در دلمان، هر لحظه رسالت خطیر و وظیفه سنگینی که بر دوشمان در عرصه خبر به عنوان "خبرنگار" سنگینی می‌کند را متذکرمان می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۳۰۲
خبرنگارانی که خبر شدند + فتو کلیپ

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ در حادثه‌ای که روز پانزدهم آذر 1384 اتفاق افتاد، جمعی از خبرنگاران، تصویربرداران و عکاسان خبری از سازمان صدا و سیما و چند خبرگزاری کشور بر اثر سقوط هواپیمای C130 به شهادت رسیدند.
این گروه برای پوشش خبری رزمایش "عاشقان ولایت" در چابهار عازم بندرعباس بودند که هواپیمای آنان دچار نقص فنی شد و پس از برخورد با ساختمانی در مجتمع مسکونی توحید تهران، سقوط کرد و آتش گرفت؛ اما امروز در فراغ آن یاران سفر کرده می‌سراییم:

تنها 7 سال از آن روز می‌گذرد که با سقوط هواپیمای سی 130، 39 نفر از خبرنگاران سبک‌بال راه خود را به آسمان گشودند و هواپیمای حامل آنها، ارابه عروجشان شد.

اما چه زود گرد فراموشی و بی‌وفایی صفحه دلمان را پوشاند و باور این داغ سوزان که برایمان ممکن نبود، در هیاهوی اخبار و تکاپوهای خبری روزمره برایمان آسان شد.

شهید نیلی، شهید اسماعیلی، شهید اناری، شهید میرافضلی، شهید برادران، شهید ساجدی و... و ای همه شهدای خدایی اصحاب رسانه، شرمنده‌ایم که به این زودی جراحت داغتان از سینه‌مان پاک شد و تجدید لحظه‌به‌لحظه یادتان که عطر رهایی و آسمانی شدن را در جانمان می‌پراکند، از یادمان رفت.

شما رفتید و با رفتنتان جاودانه شدید، در بهشت برین شاهد مقام «عند ربهم یرزقون» گشتید اما نیک می‌دانیم که دریای رحمت عنایت و بخشش شما شاهدان عرصه ملکوت بر این عاصیان ملک زمین و البته همکاران سابقتان، لاینقطع است.

آری؛ شما بسان ما فراموشکار و بی‌‌وفا نیستید و در این گیر‌و‌دار هزار توی عرصه خبر و در تکاپوی هر روز رسانه‌ای، لااقل شما فراموشمان نمی‌کنید و دستگیریتان از ما جاماندگان قافله عشق و سوختن، دمادم و لحظه‌به‌لحظه است. اما ای کاش که دستی نیز بر جان بیمار و مجروح ما می‌کشیدید تا پرده‌ای از آنچه شما دیدید و از آن "خبر مگوی" خبردار شدید و آسمانی، بر ما نیز نمایان می‌شد. ای کاش لحظه‌ای وجودمان از یادتان تهی نمی‌شد چرا که تکرار یاد شما در دلمان، هر لحظه رسالت خطیر و وظیفه سنگینی که بر دوشمان در عرصه خبر به عنوان "خبرنگار" سنگینی می‌کند را متذکرمان می‌شود.

در ذیل اسامی شهدای سانحه C130 را مرور می‌کنیم:

کارکنان‌ واحد مرکزی‌ خبر؛‌ داریوش‌ شاهینی‌، محمود توران‌ پشتی‌، مجید عسگری‌، ابراهیم‌ بقائی‌، سید یحیی‌ مهدوی‌‌

گروه‌ اجتماعی‌ شبکه‌ یک‌ سیمای‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌؛ محمد‌رضا شادروح‌، حمید‌رضا خیرخواه‌، علیزاده‌، حسن‌ نجفی‌، رمامی‌، تاجیک، سید هادی‌ حسینی‌، جلیل‌ حیدری‌‌زاده‌‌

باشگاه خبرنگاران: علیرضا افشار، جواد فراهانی‌، محمود ایل‌ بیگی‌

تولید چندرسانه‌ای - جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها