حتما فیلم‌های خمیری و عروسکی را دیده‌اید؛ اجسام و عروسک‌های ثابتی که به وسیله تکنیک‌های حرکتی و تصویربرداری به حرکت درآمده و یک فیلم کوتاه یا داستان را روایت می‌کنند.
کد خبر: ۹۲۹۱۱۴

چنین تکنیکی استاپ موشن نام دارد که در آن دوربین بخشی از تصویر را ضبط کرده، سپس متوقف می‌شود، اجسام درون صحنه را حرکت می‌دهند و دوباره دوربین را راه می‌اندازند. فیلم‌های محبوبی مانند Shaun the Sheep و Wallace and Gromit با استفاده از همین تکنیک ساخته شده است. به کمک اپلیکیشن Stop Motion Studio می‌توانید این تکنیک تصویربرداری را دقیقا با همین روش انجام دهید. Stop Motion Studio با استفاده از دوربین گوشی تصاویر یک صدم ثانیه‌ای ثبت می‌کند و شما باید در هر کدام از این فریم‌ها، اجسام داخل کادر را حرکت داده و فریم بعدی را ثبت کنید. اپلیکیشن با قرار دادن این تصاویر کنار هم یک فیلم کوتاه در اختیارتان قرار می‌دهد. البته شما می‌توانید هر کدام از فریم‌های فیلم را ویرایش کنید. این ویرایش شامل کراپ عکس، تنظیم نور و چرخاندن عکس‌ها می‌شود. همچنین می‌توانید از یک فریم عکس چند بار استفاده یا آن را برای چند فریم تکرار کنید. اپلیکیشن امکان اضافه کردن صدا و موسیقی را هم به شما می‌دهد. این صداها می‌تواند برای هر تصویر به‌صورت مستقل یا برای کل فیلم باشد. Stop Motion Studio تمام ابزارهای لازم را در اختیارتان قرار می‌دهد، اما آنچه از همه مهم‌تر است خلاقیت شماست؛ پس بهتر است آن را آزمایش کنید.

جدال آسمانخراش‌ها

استودیوی بازیسازی Ketchapp که از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است، این بار یک بازی دیگر با نام Stack معرفی کرده که شما را به چالش رکورد زدن‌ تشویق می‌کند. Stack مانند تمام بازی‌های کچ‌اپ از همان قاعده «تومخی» و غیرقابل ترک کردن تبعیت می‌کند و اگر محیط بازی شما را به خود جذب کند، رها کردن آن برایتان بسیار سخت خواهد بود. شما در این بازی وارد یک رقابت نفسگیر برای ساختن برج‌های بلند می‌شوید. رقابتی که پایانی ندارد و هر کسی که برج بلند‌تری بسازد، برنده این بازی خواهد شد. بازی به این شکل است که بلوک‌های رنگی از دو طرف صفحه به مرکز آن حرکت می‌کند و شما باید در بهترین زمان ممکن روی بلوک‌ها ضربه بزنید تا در محل دقیق قرار بگیرند. هنگام قرار دادن بلوک‌ها باید سرعت عمل و دقت بالایی داشته باشید و دقیقا محلی را انتخاب کنید که بلوک بدون دردسر و دقیقا در محل مشخص فرود بیاید، تا هم تعادل بلوک‌های قبلی را از بین نبرد و هم بتواند پایه خوبی برای قرار گیری بلوک‌های بعدی باشد.

ایران­گردی با یک درجه اضافه

فصل تابستان یکی از بهترین زمان‌ها برای مسافرت است، اما این‌که چه مقصدی را برای مسافرت انتخاب کنید که هم تازگی داشته باشد و هم آشنایی خوبی با آن داشته باشید به اطلاعات جامع‌تری نیاز است. اپلیکیشن «ایران 361» یک نرم‌افزار فارسی موبایل برای گوشی‌های اندرویدی است که می‌تواند در نقش یک راهنمای سفر مناسب برای دیدن مکان‌های مختلف ایران باشد. شما می‌توانید مقصد خود را با توجه به نوع سلیقه و تصمیمی که دارید از میان دسته‌بندی‌های مختلف نرم‌افزار انتخاب کنید. جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، مذهبی و… هر کدام می‌تواند هدف اصلی شما از این سفر باشد. پس از آن از میان گزینه‌های موجود دلخواه‌ترین مقصد را انتخاب کرده و از نوع مسیر، راهنمای راه، زمان، تجهیزات لازم، آب و هوا و… مطلع می‌شوید. با استفاده از ایران 361، می‌توان گفت هیچ‌وقت با مشکلی برای انتخاب مکان‌ها و شهرهای جدید برای سفر مواجه نخواهید شود. علاوه براین اطلاعات کامل‌تری مانند نوع فرهنگ شهرهای مختلف، سوغاتی‌ها و غذاهای آنها نیز در این اپلیکیشن جای داده شده است.

پیش به سوی ریو

با نزدیک شدن به تاریخ شروع بازی‌های المپیک 2016 در شهر ریو برزیل، کمیته برگزاری این مسابقات جهانی، اپلیکیشن مخصوص بزرگ‌ترین رویداد ورزشی را روانه بازارهای اندروید و آی‌او‌اس کرده است. با استفاده از این اپلیکیشن لحظه به لحظه از اخبار و اتفاقات المپیک 2016 مطلع شده و ورزشکاران محبوب کشورمان را دنبال می‌کنید. شما می‌توانید ابتدای استفاده از این اپ، یک یا چند رشته ورزشی را به‌عنوان ورزش‌های محبوب خود انتخاب کنید تا در تایم‌لاین اخبار اپلیکیشن، این ورزش‌ها در اولویت قرار بگیرند. علاوه براین برای هر ورزش یک دسته‌بندی جدا قرار دارد تا بدون مشکل در میان آنها جست و جو کرده و از اتفاقات و نتایج مسابقات مطلع شوید. همچنین شما می‌توانید در صفحه هر ورزش، اطلاعاتی مانند تاریخچه، خاستگاه و قوانین مربوط به آن ورزش را مطالعه کنید. بخشی که برای معرفی کشورها در این اپ طراحی شده، به معرفی کامل کشورها، کاروان اعزامی و قهرمانان رشته‌های مختلف آن کشور اختصاص داده شده که به شما کمک می‌کند آشنایی بیشتری با قهرمانان کشورمان پیدا کنید. با شروع مسابقات، ویدئوها و گزارش‌های تصویری لحظه به لحظه نیز به دیگر امکانات اپلیکیشن ریو 2016 اضافه خواهد شد.

اتحاد رنگ و صدا

گوشی‌های هوشمند معمولا یک عکس پس‌زمینه ثابت و یک موسیقی سازمانی برای زنگ گوشی به‌صورت پیش‌فرض روی خود دارند، اما اغلب کاربران دوست دارند این عکس‌ها و موسیقی‌ها را به سلیقه خود درآورند و به نوعی گوشی خود را شخصی‌سازی کنند. پیدا کردن عکس‌هایی با اندازه و کیفیت مناسب که به صفحه تلفن همراه شما بیاید، کار چندان آسانی نیست و ممکن است یک جای کار بلنگد. این مشکل در مورد موسیقی‌های مناسب برای زنگ گوشی هم صدق می‌کند و انتخاب کردن بخشی از موسیقی برای زنگ گوشی احتیاج به نرم‌افزارهای اضافه دارد. اما با استفاده از اپ پازل دیگر با هیچ یک از این مشکلات، برای گوشی اندرویدی خود روبه‌رو نیستید. پازل، مجموعه‌ای از عکس‌های بیشمار برای پس‌زمینه گوشی شماست که با توجه به اندازه تلفن همراهتان آنها را تنظیم می‌کند. همچنین می‌توانید از میان صدها آهنگی که برای زنگ گوشی تنظیم شده‌اند، گزینه موردنظر خود را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید. اپلیکیشن فارسی زبان پازل به‌صورت روزانه به‌روزرسانی می‌شود و به تعداد تصاویر پس‌زمینه و گرافیک آن افزوده می‌شود و شما می‌توانید از میان دسته‌بندی‌های مختلف، گزینه موردنظر خود را انتخاب کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها