پرفروش ترین نویسنده جهان کیست؟

78 میلیارد تومان درآمد ماهیانه از راه نوشتن

مجله «فوربز» فهرست پردرآمدترین نویسندگان در سال 2016 را اعلام کرد. «گاردین» نوشت: «جیمز پترسون» برای سومین‌بار عنوان پردرآمدترین نویسنده جهان را که هر ساله از سوی مجله اقتصادی «فوربز» منتشر می‌شود، کسب کرد.
کد خبر: ۹۲۸۸۰۸
78 میلیارد تومان درآمد ماهیانه از راه نوشتن

به گزارش جام جم آنلاین، «گاردین» نوشت: «جیمز پترسون» برای سومین‌بار عنوان پردرآمدترین نویسنده جهان را که هر ساله از سوی مجله اقتصادی «فوربز» منتشر می‌شود، کسب کرد.

در این لیست نام نویسندگان مطرح دیگری همچون «جی.کی رولینگ»، «جورج آر.آر مارتین» و «پائولا هاوکینز» نویسنده رمان «دختری در قطار» به چشم می‌خورد. «فوربز» اعلام کرد درآمد کلی نویسندگانی که نامشان در این فهرست آمده، طی 12 ماه گذشته بالغ بر 269 میلیون دلار بوده است که حدودا ماهیانه به پول ما حدود 78 میلیارد تومان می شود.

«جیمز پترسون» که سومین سال است به این فهرست راه پیدا کرده، ‌با اختلافی فاحش با نفر دوم صدرنشین است. او در سال 2016، 95 میلیون دلار کسب کرده است. جدیدترین کتاب این نویسنده «BookShots» ماه ژوئن در آمریکا به چاپ رسید و تاکنون بیش از یک میلیون دلار فروخته است.

پترسون نویسنده مطرح رمان‌های روانشناختی و جنایی آمریکاست که مجموعه‌اش با نام «الکس کراس» شهرت جهانی دارد. «پترسون» به طور میانگین سالی 14 کتاب منتشر می‌کند. نام او به عنوان اولین نویسنده‌ای که یک میلیون جلد از آثارش در قالب دیجیتال به فروش رسیده، ثبت شده است. تاکنون بیش از 300 میلیون جلد از کتاب‌های این نویسنده آثار جنایی آمریکا در سرتاسر جهان به فروش رسیده است. درآمد «پترسون» در سال 2013 به 90 میلیون دلار رسید.

«جف کینی» که کتاب‌های «بچه بزدل» او شهرت جهانی دارند، ‌با 19 میلیون و 500 هزار دلار مقام دوم را دارد.

«رولینگ» نویسنده رمان‌های «هری پاتر» که طی سال‌های گذشته مشغول نگارش و انتشار رمان‌های بزرگسال بوده، ‌در 12 ماه گذشته 19 میلیون دلار به جیب زده و رتبه سوم فهرست پردرآمدترین نویسندگان جهان را از آن خود کرده است. او هفته گذشته «هری پاتر و بچه نفرین‌شده» را که مخاطبانش آن را هشتمین کتاب‌ «هری پاتر» می‌دانند روانه بازار کرد. این اثر یک نمایشنامه است که اقتباس آن در حال اجرا روی صحنه «وست‌اند» لندن است و داستانش 19 سال پس از پایان یافتن رمان‌های هفت‌گانه «هری پاتر» رخ می‌دهد.

پس از این سه نویسنده، «جان گریشام» نویسنده آمریکایی رمان‌های جنایی و حقوقی هم با 18 میلیون دلار رتبه چهارم را به دست آورده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها