آمار نشان می دهد که در دولت تدبیر و امید واگذاری مسئولیت های اداری به بانوان در همسنجی با دولت های قبل نزدیک به دو برابر افزایش یافته و موجب دلگرمی وتلاش هرچه بیشتر بانوان و رفع مسائل و مشکلات آنان نیز می شود.
کد خبر: ۹۲۸۷۱۷
زنان در هرمزگان 118 پست مدیریتی دارند
به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از ایرنا، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان گفت:در ابتدای فعالیت دولت یازدهم، 76 زن در پست های مدیریتی استان مشغول به کار بودند که در سه ماهه اول امسال به 118 نفر رسید.
زهرا یعقوب نژاد ادامه داد: سیاست کلان دولت تدبیر و امید در حوزه زنان، برقراری عدالت جنسیتی در تمامی حوزه ها از جمله اشتغال، مدیریت زنان و خانواده و مشارکت های اجتماعی است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان اظهارکرد: عدالت جنسیتی در واقع رعایت تناسب زنان و مردان در دسترسی به همه امکانات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است که باید به معنای واقعی در جامعه اجرایی شود و حضور مساوی بانوان در جامعه ضروری است، لازم است این موضوع در سطح استان و کشور نیز نهادینه شود.
یعقوب نژاد، محورهای اولویتی دفتر بانوان را خانواده، سلامت جامعه زنان، اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی امور بانوان ذکر کرد و گفت: برای حل مشکلات باید از درون خانواده ها شروع کرد چرا که اگر تنش ها و مسائل در خانواده برطرف شود منجر به سلامت زنان ، اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی می شود.
وی اضافه کرد: حوزه زنان با مشکلات و آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد ، خشونت های خانوادگی، فرار دختران و طلاق دست و پنجه نرم می کند، اما آمار استان هرمزگان نسبت به سایر استان ها تهدید کننده و خطرآفرین نیست.
وی یادآورشد: اولویت برنامه های دفتر امور بانوان استان در واقع پیشگیری از آسیب های اجتماعی است که در این راستا یک گروه کاری پیشگیری از آسیب های زنان در استان فعال است که مشکلات را رصد و به کاهش و کُند شدن آمار آسیب ها کمک می کند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در ستاد ملی آسیب های اجتماعی در سطح استان به ریاست استاندار عضو هستیم که مسائل و مشکلات مربوط به زنان را پیگیری و رصد می کنیم.
یعقوب نژاد درادامه به طرح ها و برنامه های دفتر امور بانوان اشاره کرد و گفت: امسال 2 کار شاخص در دولت یازدهم انجام شد که یکی بحث احداث بوستان های بانوان بوده که 22 بوستان کلید خورد و تاکنون 13 مورد به دستور استاندار افتتاح شده و مابقی نیز تا پایان کار دولت انجام می شود.
وی، از دیگر طرح های دولت که مورد درخواست زنان برای استفاده از فضای ساحل بوده را پروژه «پلاژ بانوان» عنوان کرد و افزود: هم اکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا پایان دور اول دولت روحانی افتتاح شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها