برای احقاق حقوق حادثه دیدگان فاجعه منا

اوحدی: هیات کارشناسی ایران به فرانسه اعزام می شود

سخنگوی وزارت خارجه درباره نامه 120 خانواده شهدای فاجعه منا به وزیر امور خارجه کشورمان، ضمن ابراز همدردی مجدد با خانواده کلیه شهدای این حادثه دردناک خاطر نشان ساخت: وزارت امور خارجه تمام توان خود را برای احقاق حقوق مادی و معنوی خانواده شهدای این حادثه به‌کار گرفته است.
کد خبر: ۹۲۸۵۱۰

به گزارش مرکز دیپلماسی رسانه‌ای وزارت خارجه، بهرام قاسمی با تاکید بر این‌که در پیگیری فاجعه منا، سه اصل حکمت، عزت و مصلحت سرلوحه کار وزارت امور خارجه است، تصریح کرد: مسئولیت وقوع فاجعه دردناک منا در سال گذشته، متوجه مسئولان ناکارآمد دولت عربستان است و آنها باید به طور جدی در این زمینه پاسخگو باشند.

واکنش سخنگوی ارشاد به انتشار نشریه یالثارات

حسین نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره انتشار دوباره هفته‌نامه یالثارات باوجود آن‌که لغو مجوز شده است، گفت: نشریه یالثارات پیش از این لغو مجوز و از فهرست نشریات مجوزدار وزارت ارشاد خارج شده بود. هفته گذشته به‌دنبال مقاله‌ای که درباره سینماگران و هنرمندان در این هفته‌نامه منتشر شد، دوباره پرونده تخلف به دادسرا ارسال شد. وی در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد: بعداز آن‌که مجوز این نشریه لغو شد، مسئولان هفته‌نامه یالثارات به دادگاه مراجعه کردند و از مسئولان قضایی حکم انتشار موقت گرفتند و روز چهارشنبه (دیروز) نیز براساس حکم قضایی منتشر شده ولی از نظر ما این نشریه لغو مجوز شده است.

گزارش محرمانه سازمان بازرسی درباره «دوست‌حسینی»

ناصر سراج، رئیس سازمان بازرسی کل کشور از تهیه گزارش درباره رئیس جدید صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: جزئیات این گزارش محرمانه است اما موضوع را به روسای سه قوه اعلام کردیم. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پیش از این اخباری مبنی بر اعتراض محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور به شیوه انتخاب دوست‌حسینی به عنوان عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی منتشر شده بود.

وحیدی، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی شد

سردار احمد وحیدی با حکم رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به‌عنوان رئیس جدید دانشگاه عالی دفاع ملی منصوب شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، پیش از این ابراهیم حسن بیگی، رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی بود.

ادعای وال استریت ژورنال درباره آزادی 4 آمریکایی

روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال، مدعی شده است که دولت آمریکا همزمان با آزادی چهار تبعه آمریکایی که در ایران بازداشت شده بودند، انتقال 400 میلیون دلار پول نقد به ایران را سازماندهی کرده است. به گزارش فارس، با این‌حال دولت اوباما اصرار دارد که هیچ‌ چیز در ازای آزادی این شهروندان آمریکایی به ایران نپرداخته است اما منتقدان می‌گویند،این مبلغی که به ایران پرداخت شده است، باجی برای آزادی این افراد بوده که آمریکا به ایران پرداخت کرده است.

گزارش هیات نظارت بر برجام به مجلس رسید

سخنگوی هیات رئیسه مجلس از ارسال گزارشی درباره بدعهدی غرب در اجرای توافق هسته‌ای از هیات نظارت بر برجام به مجلس خبرداد. به گزارش خانه ملت، بهروز نعمتی با اشاره به بدعهدی غرب در اجرای برجام اظهار کرد: در این زمینه هیات نظارت بر اجرای برجام، گزارشی به مجلس ارسال کرده است که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مسئول بررسی آن شد. وی ادامه داد: بر همین اساس، هفته آینده این گزارش در دستور کار کمیسیون امنیت قرار می‌گیرد و گزارشی از بررسی آن در صحن علنی مجلس از سوی کمیسیون قرائت خواهد شد.

حسن عباسی بازداشت شد

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: حسن عباسی که اظهاراتش درباره ارتش، جنجال‌برانگیز شده بود با شکایت ارتش جمهوری اسلامی در دادسرای نظامی حاضر و به حکم بازپرس، بازداشت شد. غلام‌عباس ترکی، دادستان نظامی تهران از ورود این مرجع قضایی به موضوع فیلم منتشره شده حاوی مطالبی درباره ارتش خبر داد و گفت: با توجه به این‌که در این فیلم، سخنان ناروایی درباره ارتش جمهوری اسلامی ایران مطرح شده بود، متعاقب شکایات واصله از برخی مقامات و مراجع رسمی از جمله ارتش، دادسرای نظامی تهران بر اساس وظایف قانونی خود، حسن عباسی را به عنوان متهم احضار و طی دو جلسه از وی تحقیق شده است. به گزارش روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، ترکی افزود: سرانجام با توجه به شواهد و قرائن موجود، درباره وی به اتهام نشر اکاذیب و فراهم کردن جو بدبینی نسبت به نیروهای مسلح، با توجه سوابق قبلی، قرار وثیقه صادر اما به دلیل خودداری نامبرده از تودیع وثیقه، وی روانه بازداشتگاه شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها