در این فیلم شاهد رونمایی از اولین نمونه واقعی از اتوبوس عجیب و غریب چینی که از روی خودروها عبور می‌کند خواهید بود.
کد خبر: ۹۲۸۳۹۲
رونمایی از نمونه واقعی اتوبوس عجیب و غریب چینی + فیلم و عکس

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از تک شات، چند ماه پیش تصاویری از یک اتوبوس عجیب و غریب در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، یک اتوبوس چینی که می‌توانست با ساختار جدید خود، از روی سایر خودروهای حاضر در خیابان عبور کرده و به این ترتیب بدون گیر افتادن در ترافیک، مسافران را به مقصد برساند. با توجه به پرسش‌های متنوعی که درباره طرز کار این اتوبوس مطرح شده بود، اکنون شرکت چینی طراح آن با ساختن یک نمونه واقعی، به تمامی پرسش‌ها پاسخ داده است. با جام‌جم آنلاین همراه باشید.

این اتوبوس که TEB-1 یا Transit Elevated Bus نام دارد، روز سه شنبه برای اولین بار در کینگهوانگداو، یک شهر مرکزی در چین تست شده است.

مطابق با آنچه در تصاویر دیده می‌شود، این اتوبوس دارای فضای داخلی بسیار بزرگی با 21 متر طول و 7.6 متر عرض است. ارتفاع کلی این اتوبوس 4.8 متر است که دو متر از این ارتفاع به عبور ماشین‌ها از زیر آن همانند یک تونل اختصاص داده شده است.

این اتوبوس که ظرفیت حمل 300 مسافر را دارد، روی مسیر خاصی که در خیابان تعبیه شده است، حرکت می‌کند.


Transit Elevated Bus اولین بار در سال 2010 میلادی معرفی شد و ماه می گذشته نیز مجدد در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی High-Tech Expo پکن به نمایش گذاشته شد. به گفته Song Youzhou، طراح این اتوبوس، نمونه‌های اولیه این وسیله حمل و نقل عجیب در حال ساخت است و 5 شهر برای اجرای پروژه‌های آزمایشی این طرح با شرکت TEB Technology Development وارد قرارداد شده‌اند.

-

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها