روسیه برنامه آمریکا برای ساخت دقیق ترین جنگ افزار اتمی را «تهدید کنننده ثبات و امنیت جهانی» خواند و هشدار داد که در صورت نیاز، تدابیر لازم را برای به حداقل رساندن تهدیدها اتخاذ می کند.
کد خبر: ۹۲۸۳۸۴
بمب جدید اتمی آمریکا تهدید جهانی است

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، اداره فدرال امنیت هسته ای آمریکا از آغاز مقدمات فنی ساخت بمب اتمی نوسازی شده «بی 12-61» خبر داده تا سبب ارتقای توان زرادخانه هسته ای این کشور شود.

کاخ کرملین در این باره اعلام کرد: کارشناسان نظامی روسیه، اعلام آمریکا و برنامه ساخت بمی اتمی جدید را بررسی خواهند کرد و ارزیابی های لازم در این زمینه باید انجام گیرد.

سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه و مذاکره کننده ارشد هسته ای روسیه با آمریکا نیز امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که موضوع بازسازی زرادخانه اتمی این کشور در مذاکرات با واشنگتن مطرح خواهد شد.

وی در مصاحبه با خبرگزاری روسیا سگودنیا، ادامه داد: مسکو اعلام کرده، اگر چنین سلاحی ساخته شود، دقیق تر و همزمان از بمب های کنونی قدرت کمتری خواهد داشت، یعنی امکان استفاده از این تسلیحات افزایش می یابد که سبب بی ثباتی در جهان می شود.

ریابکوف تاکید کرد: روسیه برنامه نوسازی زرادخانه هسته ای آمریکا و دیگر عوامل تاثیرگذار بر ثبات راهبردی را به دقت بررسی و پیگیری می کند و این مسائل را نیز در مذاکرات هسته ای با واشنگتن مطرح خواهد کرد.

ویکتور راوزروف رییس کمیسیون امنیت و دفاعی شورای فدراسیون (مجلس سنا) روسیه هم اعلام کرد: نوسازی تسلیحات نقض تعهدهای بین المللی نیست، اما ساخت کلاهک های جدید اتمی می تواند موازنه کنونی را بر هم بزند.

وی ادامه داد: کارشناسان روسی درجه خطر اقدام (آمریکا) را بررسی می کنند و در صورت نیاز تدابیر لازم برای به حداقل رساندن خطرها اتخاذ خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها