عضو ناظر مجلس در کمیته بررسی علت فوت کیارستمی کارگردان مشهور کشور،دسترسی به پرونده پزشکی کیارستمی در فرانسه را برای تشخیص دقیق علت مرگ وی مهم عنوان کرد و افزود: با توجه به شرایطی که در حال حاضر وجود دارد بعید می دانم بتوانیم علت دقیق مرگ را تشخیص بدهیم.
کد خبر: ۹۲۷۴۶۴
آخرین وضعیت بررسی پرونده کیارستمی/ احتمال تشخیص علت مرگ ضعیف است/ دنبال نام یک پزشک هستیم!

سیامک مره صدق در گفت و گو با خبرنگار با خبرنگار جام جم آنلاین، درباره آخرین وضعیت پرونده فوت عباس کیارستمی گفت: با شرایطی که پیش آمده بعید میدانم به علت مرگ دقیق وی دسترسی پیدا کنیم؛به دلیل اینکه مرگ در ایران اتفاق نیفتاده و جواز دفن ایشان در کشور فرانسه هنوز به دست ما نرسیده است.

وی ادامه داد: دسترسی به پرونده آقای کیارستمی در فرانسه از طریق سازمان نظام پزشکی ایران و فرانسه همچنین سفارت ایران در فرانسه در حال پیگیری است و باید حداکثر تلاش خود را برای دسترسی به این پرونده انجام دهیم.

مره صدق با اشاره به مهم بودن چند روز آخر منتهی به فوت آقای کیارستمی تصریح کرد: مشخص شدن پزشک صادر کننده مجوز برای سوار شدن آقای کیارستمی به هواپیما برای ما مهم است که البته تا کنون علیرغم بررسی های ما کسی در این رابطه به ما معرفی نشده است.

نماینده کلیمیان در مجلس دهم با اشاره به مشخص نبودن اتفاقاتی که در فرانسه روی داده است ، تصریح کرد: تا زمانی که آن اتفاقات مشخص نشود، میزان دخالت عوارض احتمالی در مرگ را نمی توان بیان کرد؛ ما سیر پرونده را در ایران بررسی می کنیم و حداکثر تا دو هفته آینده نتایج را به صورت رسمی اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: فردا جلسه ای با حضور بنده، ریاست سازمان نظام پزشکی و چند تن از کارشناسان این سازمان برگزار خواهد شد و مدارک آماده و به دادسرای انتظامی ارسال خواهد شد.

مره صدق در عین حال با اشاره به اینکه بهترین برخورد با این پرونده این است که مانند سایر پرونده ها رسیدگی شود و جو سازی صورت نگیرد، گفت:‌ اظهارنظرهای غیر علمی می تواند در روند رسیدگی به پرونده آسیب بزند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
جواد فرزین
-
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
۰
۰
آیا مشكل اهم ملی ما فوت آقای كیارستمی است كه آن هم در مجلس بررسی میشود؟
سلیمان
-
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۱
۰
۰
خدا بیامرزد ....اما از قدیم گفته اند .....دنبال چه میگردی

نیازمندی ها