این روزها دیگر شرجی طاقت‌فرسا و گرمای نفسگیر برای مردم خوزستان چیز غریب و غیرعادی نیست. زندگی بدون کولر یا دیگر دستگاه‌های خنک‌کننده برای آنها غیرقابل تحمل شده و شرایط زندگی به قدری برای آنها سخت شده که توجه فوری مسئولان محلی و ملی را می‌طلبد.
کد خبر: ۹۲۷۱۹۴

کارگران ساختمانی را تصور کنید که پس از خلاصی از دست گرد و غبار حالا باید در گرمای بالای 50 درجه و رطوبت بالای 90 درصد فعالیت کنند، کارگرانی که حتی از حق بیمه و حق بدی آب و هوا محرومند. رفتگران و اشخاصی که باید در فضای باز کار کنند وضعیت به مراتب بدتری دارند. با همه اینها هنوز ساعات کاری در مرکز استان تغییری نکرده و تنها برخی از ادارات حق سختی کار به کارکنان خود پرداخت می‌کنند درحالی که کاهش ساعات کار در این ادارات باید در دستور کار قرار گیرد. از سوی دیگر، مردم عادی به عنوان مراجعان این ادارات با سختی‌های زیادی روبه‌رو می‌شوند و لذا انتظار می‌رود ادارات و سازمان‌هایی که با مردم سر و کار دارند حداقل خدمات‌شان را با ساعات پیک گرما منطبق نکنند. مجلس می‌تواند از این منظر وارد شود تا در حفظ حقوق شهروندان و کارمندان و کارگران خوزستانی موثر باشد. چراکه قوانین کنونی برای حفظ حقوق کارگران کافی و موثر نیست. باید در نظر داشت فصل گرما در استان خوزستان با آمدن بهار آغاز می‌شود و تا مهر ادامه دارد. در نظر بگیرید معلمی در این شرایط تدریس می‌کند و ما انتظار داریم او کماکان با کیفیت بالا به فرزندان ما آموزش دهد در صورتی‌که کمترین حمایتی نسبت به معلمان دیگر نقاط کشور از او نمی‌شود. فارغ از اینها، مردم خوزستان برای مواجهه با این شرایط سخت و طاقت‌فرسا از هیچ یارانه و کمک دولتی بهره نمی‌برند. در حالی‌که دستگاه‌های تهویه و خنک‌کننده هزینه بالایی بر دوش آنها می‌گذارد. وسایل منزل و خودروهای آنها در این آب و هوا فرسایش بیشتری دارند و اینها با وجود فقر بالا در خوزستان و بخصوص روستاهایش، توجه ویژه مسئولان را می‌طلبد.

خوشبختانه مجموعه نمایندگان استان بر سر مساله رفاه اجتماعی مردم خوزستان اتفاق نظر دارند بخصوص در مورد شهرهایی که دچار محرومیت بیشتری هستند. نمایندگان استان اشتراکات زیادی برای مقابله با ریزگردها، مساله آب و بدی آب و هوا دارند و امید است که در چهار سال آتی با اتحاد بتوانند در خدمت مردم استان باشند.

واقعیت این است که استان خوزستان با این‌که نقش ویژه‌ای در تولید ثروت ملی دارد اما از سهمی متناسب با نقشش بهره نمی‌برد. با این همه، نباید غافل بود که آمار نشان می‌دهد مدیران استان خوزستان بهترین مدیران در برگشت بودجه و اعتبار به پایتخت به شمار می‌آیند و سرآمد مدیران کشور در این زمینه محسوب می‌شوند! آنها مقام نخست را با فاصله زیاد از استان دوم کسب کرده‌اند و به امید خدا مدال این رتبه در آینده نزدیک به این عزیزان اهدا خواهد شد تا استان‌های دیگر برای رسیدن به چنین رتبه‌ای از این توانمندان استفاده کنند و وضعیت رفاه مردمانشان را بهبود بخشند.

علی ساری

نماینده اهواز در مجلس

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها