مدیر کل دفتر امور آسیب دیدگان بهزیستی بااشاره به احداث خانه های امن در ۱۸ استان کشور، گفت: خانه‌های امن دارای پرسنل و کارکنان زن بوده و در آنجا به زنانی که به هر بهانه ای از جمله نزاع خانوادگی مجبور به بیرون ماندن از خانه خود هستند پناه داده می‌شود.
کد خبر: ۹۲۵۷۰۵
احداث خانه‌های امن در ۱۸ استان/ ثبت 19 طلاق در هر ساعت در کشور

به گزارش جام جم آنلاین وبه نقل از ایسنا ،ولی الله نصر افزود :زنانی که به هر دلیلی مجبور می‌شوند شب در بیرون از خانه بمانند، می توانند با سامانه 123 اورژانس اجتماعی تماس بگیرند تا در خانه های امن اسکان داده شوند.

وی ادامه داد :سال گذشته در هر ساعت ۱۹ واقعه طلاق در کشور ثبت شد.

به گفته وی 48 درصد طلاق‌ها در سه تا پنج سال اول ازدواج و ۱۵ درصد طلاق در همان سال اول ازدواج رخ می‌دهد که یکی از علل اصلی آن عدم شناخت صحیح زوجین از یک دیگر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
سید
-
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
در هر ساعت 19 مورد طلاق خانواده ؟ بعبارتی یعنی در شبانه روز 456 مورد طلاق . واقعا كه چه آمار جالب توجه و تكان دهنده ای . اما علتها ی آن چیست . چرا بدنبال معلولها میرویم و علتها كم اهمیت هستند . ؟. واقعا مسبب و بانی اینگونه مسائل در كشور اسلامی ایران كیست و فردای قیامت چه جوابی برای استیضاح شدن در مقابل حق تعالی دارند ؟ واقعا دوره آخر الزمان شده است ؟ خداوندا مددی برسان چون فقط خودت مشكل گشائی و بس .
سارا
-
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۵
۰
۰
هیچ كس از خوشی طلاق نمیگیرد باید ریشه یابی كنیم علت و چرایی طلاق را. سرمنشاء بیش ازنیمی از طلاقها اعتیاد مرد و نیمی دیگر عدم تفاهم دو فرد یا دو خانواده و یا مشكلات روحی و روانی طرفین است . پیشنهاد باید آزمایش اعتیاد را سخت تر كرد تا واقعا مشخص بشود جوان معتاد است یا خیر .باید مشاوره قبل از ازدواج برای دو فرد و خانواده طرفین الزامی شود و بایی تایید مراكز مشاوره یا تایید روانشناسان عقد صورت بگیرد تا از آمار پدیده هایی مانند طلاق و جرم و جنایت كاسته شود همانگونه كه آزمایش گروه خونی برای جلوگیری از متولد شدن كودك تالاسمی مهم است و اگر دو فرد مشكل داشته باشند از لحاظ خونی اجازه ازدواج صادر نمیشود .واكسینه كردن خانواده ها توسط مراكز روانشناسی مهم ترین بخش قضیه است و اگر روانشناس مربوطه با بررسی طرفین و خانواده هایشان تایید كرد و حتی كلاسهای توجیهی قبل از ازدواج توسط مراكز مشاوره آداب همسر داری و رفتار با همسر را به زوجین آموزش دهند آداب رفتار باعضو تازه وارد را به خانواده های دو طرف به صورت توجیهی كلاسهایی را برگزار كنند تا اختلافاتی كه جرقه شان ماههای اول ازدواج و یا سالهای اول ازدواج است جلوگیری شود كه ازدواج پایداری شكل بگیرد حداقل از میزان بالای آمار طلاقها كاسته خواهد شد

نیازمندی ها