رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت: در راستای ابلاغیه رئیس جمهور سه کارگروه مشخص شدند و کمیته ویژه خاص انتخاب شد تا موضوعات مرتبط با حقوق های نامتعارف دنبال شود.
کد خبر: ۹۲۴۱۱۶
تشکیل 3 کارگروه برای رسیدگی به حقوق های نامتعارف

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور چهارشنبه 30 تیر در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی تصمیمات اقتصادی دولت پرداخت.

نوبخت معاون رئیس جمهور در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه مبنی بر این که کار رسیدگی بر حقوق های نامتعارف به کجا رسیده است گفت: دولت کار خود را در این راستا انجام داده است به طوری که در راستای ابلاغیه رئیس جمهور سه کارگروه مشخص شدند و کمیته ویژه خاص انتخاب شد تا موضوعات مرتبط با حقوق های نامتعارف دنبال شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با اشاره به این که سازمان بازرسی کل کشور تحقیقات خود را در این باره انجام داده است، افزود: اگر حتی یک نفر حقوق نامتعارف دریافت کرده باشد هم زیاد است به طوری که این عده معدود طی سال های گذشته به مرور از قوانین خاص استفاده کرده اند.

وی با اشاره به قانون خدمات مدیریت کشوری گفت: دریافت کنندگان حقوق های نامتعارف از ماده 86 تبعیت نکردند.

اصلاحیه قانون خدمات مدیریت کشوری ماه آینده صورت می گیرد

نوبخت با اشاره به این که همه دستگاه ها باید در چارچوب قانون اقدام کنند افزود: اصلاحیه قانون خدمات مدیریت کشوری ماه آینده انجام می شود.

برای اجرای عدالت در کف پرداختی ها 5 هزر و 500 میلیارد تومان در چهار ماه گذشته هزینه شده است
معاون رئیس جمهور با بیان این که نظام پرداخت ها از نظر ما عادلانه نیست گفت: برخی شاغلین با استفاده از بند 10 ماده 68 فوق العاده دریافت می کنند که برخی دیگر از شاغلین نمی توانند از این بند استفاده کنند و برخی بازنشستگان نیز زیر 1 میلیون تومان دریافتی دارند که ما 12 تا 20 درصد دریافتی آن ها را اضافه کردیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرد: برای اولین بار طی 4 ماه گذشته بالغ بر 5 هزار و 500 میلیارد تومان برای اجرای عدالت در کف پرداختی ها هزینه شده است که تعادل تا حدی به سمت متعادل شدن حرکت کند.

حقوق بازنشستگانی که در زمان پایین بودن اشل های حقوقی بازنشسته شده اند در برنامه ششم ترمیم می شود

وی ادامه داد: با توجه به تاکیدی که رئیس جمهور داشتند در رابطه با بازنشستگان از همین امسال اولین گام را برداشتیم و حقوق بازنشستگانی که نه تنها تفاوت حقوقی با یکدیگر دارند بلکه حقوق بازنشستگانی که سال های گذشته که اشل حقوقی پایین بوده بازنشسته شده اند حقوق آن ها در برنامه ششم ترمیم خواهد شد و تلاش ما این است که در برنامه ششم تبعیض ها و تفاوت ها را به حداقل برسانیم .

13 مدیر ارشد به علت دریافتی های غیرمتعارف به نوعی از کار برکنار شده اند

نوبخت در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان این که برای طرح رتبه بندی کردن فرهنگیان در سال جاری 3 هزار و 500 میلیون تومان هزینه کرده ایم گفت: دولت با توجه به همه تنگناهای مالی که دارد اجازه نمی دهد که 300، 400 مدیر به خود اجازه بدهد که دریافت های غیرمتعارف داشته باشند و دولت نیز در این رابطه ساکت ننشسته و در این رابطه 13 مدیر ارشد به علت دریافت های غیرمتعارف به نوعی از کار برکنار شده اند.

از دستگاه های نظارتی انتظار داریم که حتی اگر یک مورد بیشتر از سقفی که در شورای حقوق و دستمزد دریافتی انجام شده به ما اعلام کنند

معاون رئیس جمهور ادامه داد: سقف استفاده از بودجه کل به نحوی بسته شده است که نه تنها برای مدیران بلکه برای کسانی که در مناطق بد آب و هوا مشغول به کار هستند پرداختی به آن ها محدود به مصوبه شورای حقوق و دستمزد می شود و در این رابطه نیز از دستگاه های نظارتی این انتظار را داریم که اگر حتی یک مورد بیشتر از سقفی که در شورای حقوق و دستمزد پرداختی انجام شده آن را به ما اعلام کنند.

از این پس حقوق دریافتی حقوق بگیران از سران قوا با رعایت شان آن ها تا پایین ترین رده ها بر مبنای مصوبه شورای حقوق و دستمزد خواهد بود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با تاکید بر این که قوانین به گونه ای بسته شده است که کسی نمی تواند از فرصت قانونی نسبت به افزایش حقوق استفاده کند بیان داشت: از این پس حقوق دریافتی حقوق بگیران از سران قوا با رعایت شأنشان تا پایین ترین رده ها بر مبنای مصوبه شورای حقوق و دستمزد خواهد و از همه دستگاه های بازرسی و نظارتی این توقع را داریم که ماهانه سازمان مدیریت و برنامه و دولت را از تخلفات احتمالی با خبر کنند.

وی در بخش دیگری از برنامه امشب در خصوص لایحه اصلاحیه بودجه نیز عنوان کرد: قانون این اجازه را به ما می دهد که اگر لایحه اصلاحیه بودجه در کمیسیون تخصصی رای نیاورد ما این لایحه را به صحن علنی مجلس ببریم و این کار را نیز انجام خواهیم داد.

6 هزار و 200 مورد از صنایع غیرفعال و راکد برای دریافت تسهیلات از دولت شناسایی شده اند

نوبخت همچنین با بیان این که دولت برای خروج از رکود مصمم است تا حداقل 7 هزار و 500 واحد صنعتی راکد و نیمه فعال را فعال کند اظهار داشت: در همین رابطه 6 هزار و 200 مورد از صنایع کوچک غیرفعال و راکد برای دریافت تسهیلات از دولت شناسایی شده اند و روند اعطای تسهیلات به آن ها نیز آغاز شده است مضاف بر این که برای فعال کردن این 7 هزار و 500 واحد نیمه فعال 16 هزار میلیارد تومان باید به آن ها تخصیص یابد.

دولت 42 هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهی دارد

معاون رئیس جمهور با بیان این که دولت هم اکنون یکی از بدهکاران به نظام بانکی است و 42 هزار میلیارد تومان به بانک ها بدهی دارد اظهار داشت: برای این که بتوانیم بدهی دولت را به بانک ها پرداخت کنیم و از آن جایی که پول نقد نداریم پیشنهاد دولت این است که بتوانیم از شیوه فروش اوراق مالی استفاده کنیم که این شیوه یکی از شیوه های رایج در اغلب کشورها است.

باید سالانه 900 هزار تا 1 میلیون فرصت شغلی ایجاد کنیم

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان این که سالانه باید 900 هزار تا 1 میلیون فرصت شغلی ایجاد شود گفت: باید خودمان را برای رشد اقتصادی بالای 8 درصد آماده کنیم.

برای طرح های عمرانی بالغ بر 12 هزار و 700 میلیارد تومان تخصیص بودجه داشته ایم

وی همچنین درباره وضعیت تخصیص منابع به پروژه های عمرانی نیز اظهار داشت: برای طرح های عمرانی بالغ بر 12 هزار و 700 میلیارد تومان همین امروز بعد از ظهر تخصیص بودجه داشته ایم ضمن این که استان ها نیز 7هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی استانیشان است که از این مقدار 3 هزار و 500 میلیارد تومان آن را به استان ها تخصیص داده ایم.

نوبخت همچنین در خصوص تعیین تکلیف نرخ بنزین نیز اظهار داشت: آن چه که در اصلاحیه بودجه مایل بودیم انجام شود این بود که سیاست دو نرخی که نوعی بازگشت به گذشته است کنار زده شود و بنزین تک نرخی عرضه شود.

معاون رئیس جمهورهمچنین خاطر نشان ساخت: برای اصلاح نظام بانکی یکی از برنامه هایی که مد نظر قرار گرفته تعبیه پرداخت ها بود اما ما همچنان در ارتباط با کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی مصمم هستیم.

صادرات نفت خام به 2 میلیون و 568 هزار بشکه در روز رسیده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی در بخش پایانی این بحث در رابطه با ارزیابی اش از اجرای برجام اظهار داشت: عمده تحریم های ما در ارتباط با مباحث هسته ای موضوع تحریم نفتی بوده است و همین تحریم نفتی سبب می شد که نتوانیم بیش از یک میلیون بشکه نفت خام صادر کنیم ضمن این که به دنبال این بودند تا این میزان نیز 20 درصد، 20 درصد کاهش پیدا کند و صادرات نفت ما به صفر برسد که هم اکنون بر اساس آخرین آمار ما صادرات نفت خام به روزانه 2 میلیون و 568 هزار بشکه در روز رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
صمد
-
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۳۱
۰
۰
حقوق كارمندان و كارگران و بازنشتگان جزء چطوری بایدتامین شود با گرانی موجود
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها