وزیر آموزش و پرورش گفت: 500 هزار دانش‌آموز سفیر سلامت در کشور داریم، آنان سفیران سلامت و بازوان کمکی به بخش بهداشت و سلامت آموزش و پرورش محسوب می‌شوند که می‌توان آنان را در حوزه پیشگیری از اعتیاد نیز وارد و تقویت کرد.
کد خبر: ۹۲۴۰۳۶

به گزارش مهر؛ علی‌اصغر فانی در جلسه مشترک با علی مویدی قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر که با حضور معاونان، مدیران کل و مشاوران هر دو نهاد در وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، خواستار همکاری‌های دو نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد شد و ادامه داد: کودکان و نوجوانان از یکدیگر حرف‌شنوی دارند، لذا باید تشکل‌های دانش‌آموزی را در این حوزه فعال کرد.

وی بر ایجاد حس مشارکت جویی معلمان مدارس نسبت به موضوع پیشگیری از اعتیاد تاکید کرد و افزود: در این‌صورت به هدف مورد نظر در حوزه پیشگیری از اعتیاد خواهیم رسید.

به گفته فانی وزارتخانه متبوعش آماده همه‌گونه همکاری در زمینه پیشگیری از اعتیاد است.

علی مؤیدی قائم‌مقام دبیرکل ستاد مبارزه بامواد مخدر نیز در این جلسه از اقدامات ارزنده وزارت آموزش و پرورش به ویژه در شش ماهه گذشته برای گسترش پوشش پیشگیری از اعتیاد قدردانی کرد و خواستار ارتقای سیستم و تشکیلات مناسب‌تر در این وزارتخانه برای امر مبارزه با اعتیاد شد.

وی به افزایش بودجه آموزش و پرورش در حد مقدورات ستاد اشاره داشت و افزود: وزارت آموزش و پرورش از دستگاه‌های کلیدی امر مبارزه با مواد مخدر است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها