مادر و پسر با پیدا کردن این نوزاد او را از مرگ نجات دادند

نوزاد 3 روزه در قبرستان رها شد +عکس

«نوزاد بسیار ناتوان بود. گاهی بشدت گریه می‌کرد و گاهی از زور ضعف آرام می‌شد. زمانی که به اورژانس رسیدیم،‌ بی‌حال شده بود و حتی گریه هم نمی‌کرد. کار خدا بود که ما این نوزاد را پیدا کردیم و توانستیم کمکش کنیم تا زنده بماند.» پسر جوان اینها را گفت و خوشحال بود که توانسته جان یک انسان را نجات دهد.
کد خبر: ۹۱۷۶۷۱
نوزاد 3 روزه در قبرستان رها شد +عکس

به گزارش جام‌جم ، 4 تیر حبیب همراه مادرش قصد رفتن به روستای رحمت‌آباد را داشت که در کنار جاده چشمش به پتوی نارنجی‌رنگی افتاد. او که نسبت به این پتو کنجکاو شده بود، خودرویش را کناری پارک کرد و به سمت آن رفت و دید این پتو یک نوزاد را در آغوش کشیده است.

حبیب درباره زمان پیدا کردن نوزاد می‌گوید: ساعت حدود 14 بود که آن را کنار جاده دیدم. همراه مادرم از کورین به روستاهای اطراف می‌رفتیم که متوجه شدیم درون قبرستان کنار جاده این نوزاد رها شده است. وقتی او را پیدا کردم، ضعیف و ناتوان شده بود. گاهی گریه می‌کرد و گاهی هم آن‌قدر آرام می‌شد که فکر می‌کردیم خدایی‌ناکرده از دنیا رفته است. مادرم او را در آغوش کشید و سوار ماشین شدیم و بسرعت حرکت کردیم.

گرمای هوا باعث شده بود نوزاد بی‌حال شود. آنها بلافاصله نوزاد بی‌پناه را به اورژانس بخش کورین رساندند.

حبیب پیدا کردن نوزاد را کار خدا می‌داند و می‌گوید: نمی‌دانم شاید خدا خواست ما در این ساعت از روز در همان جاده‌ای باشیم که این نوزاد در آن رها شده بود. من با این که 21 سال دارم و هنوز ازدواج نکرده‌ام، ولی دوست دارم او را پیش خودم بیاورم و بزرگ کنم. همه تلاشم را می‌کنم که خوشبخت شود، اما شرایط این کار مهیا نیست. کاش می‌شد. نوزاد با کمک حبیب و مادرش به بیمارستان رسید و از آن زمان به بعد کار پرسنل بیمارستان برای بهبود حال نوزاد شروع شد.

شهربخش، مسئول بخش فنی حوادث اجتماعی بخش کورین درباره حال نوزاد گفت: زمانی که این نوزاد را به بیمارستان آوردند، حال خوبی نداشت. اگر او را دیرتر به بیمارستان می‌رساندند، جان خود را از دست می‌داد. وی همچنین درباره عملیات احیایی که در بخش اورژانس روی نوزاد انجام شده بود، افزود: پرسنل برای بهبود حال نوزاد عملیات سرم‌تراپی را انجام دادند و سرانجام بعد از دو ساعت حال نوزاد بهتر شد و به بخش منتقل شد.

شهربخش درباره وضعیت کنونی نوزاد یادآور شد: نوزاد که حالا یک هفته از تولدش گذشته، حالش خوب است و پس از تشکیل پرونده، در اختیار بهزیستی قرار داده‌ایم. او نیز همانند کودکان دیگر در بهزیستی منتظر است تا خانواده‌ای پیدا شود و به فرزندخواندگی قبولش کنند.

وی درباره اتفاقات مشابه آنچه برای این کودک رخ داده بود، گفت: هفته گذشته هم یک نوزاد دیگر پیدا شده بود. او نیز در یکی از خیابان‌های شهر زاهدان رها شده بود که به بهزیستی تحویل داده شد.

محمدرضا سراوانی، مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان در این خصوص گفت: از این دست کودکان که در خیابان یا گوشه‌ای از شهر در سبد، پارچه یا پتو به حال خود رها شده‌اند، متأسفانه زیاد پیدا می‌شود که توسط مقام قضایی به بهزیستی تحویل داده می‌شوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
صبا
-
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
۰
۰
كاش شرایطش مهیا میشد و امكان تحویل نوزاد از بهزیستی به ناجی اش همان پسر 21 ساله بود چرا كه اگر آن پسر 21 ساله از كنار این نوزاد بی تفاوت رد میشدند الان آن نوزاد زنده نبود این جوان صداقتش را به اثبات رسانید و نشان داد با سن كمش بزرگ مردیست كه باعث افتخار جوانان ایرانیست به نظرم بهزیستی این نوزاد را در صورت تمایل جوان به او تحویل دهد شك ندارم بهترین پدر برای نوزاد خواهد بود
123
-
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
۰
۰
وقتی شرایط بد اقتصادی و بیكاری بیداد میكند وفیشهای حقوقی انچنانی آه از نهاد مردم بلند میكند وفریاد رسی ندارند وتنها به نفرین و لعن روی میاورند و هیچ اونهم بااین شرایط بد اقتصاد كشور و جولان مفاسدان اقتصادی در تحریم كشور این گونه اتفاقات كاملا طبیعی است و مطمئنا روزافزون خواهد بود! و مهر مادری همیشه لگدمال فقر خواهد بود
از پرسنل پلیس مرزبانی
-
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۹
۰
۰
در استان سیستان و بلوچستان بدلیل ازدیاد بیش از حد اتباع افغان و به هم خوردن بافت بومی منطقه و اجتماعی و ازدواج افاغنه با زنان ایرانی كه غالبا از لحاظ شرعی یا همان صیغه است رواج دارد و تولید اینگونه نوزادان زیاد است و وقتی طفلی به دنیا میاد آنرا راه میكنند , كلا برای آینده ایران نگران هستم و این وظیفه مسولین است كه یك فكر اساسی برای ازدیاد اتباع افغان چه قانونی و غیر قانونی انجام دهند , نگران حقوق شهروندی و حقوق بشر هم نباشند زیرا حقوق بشر و حقوق شهروندی اروپا را نسبت به مهاجرین سوری و عراقی و همچنین افاغنه دیدیم كه بیشترشان را دیپورت كردند با هواپیماهای نظامی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها