صدراعظم آلمان از رای مثبت مردم انگلیس به خروج این کشور از اتحادیه اروپا با عنوان تحولی در روند اتحاد کشورهای اروپایی یاد کرد.آنگلا مرکل در کنفرانسی خبری گفت: «اتحادیه اروپا فقط با همراهی همه کشورهای عضو می‌تواند به منافع خود در جهان برسد و آنچه اتفاق افتاد، نوعی تحول برای اروپا بود. اروپا دارای جمعیت متنوعی است و به اندازه تنوع مردم در اتحادیه اروپا نگرش و انتظارات از این اتحادیه وجود دارد.»صدراعظم آلمان افزود: «ما باید همه‌پرسی بریتانیا را با آگاهی از مسائل تاریخ در نظر داشته باشیم و یک موضوع هرگز نباید فراموش شود که اتحادیه اروپای متحد، ایده‌ای مبتنی بر صلح بود. همه ما شاهدیم که جهان ناآرام است و ما در اروپا با پیامدهای این ناآرامی‌ها و بحران‌های جهانی مواجه هستیم.»
کد خبر: ۹۱۶۳۸۵

مردم انگلیس سرانجام کشورشان را پس گرفتند

دونالد ترامپ، نامزد پیشروی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، دیروز جمعه به دنبال رأی مردم انگلستان به خروج از اتحادیه اروپا گفت: همان‌طور که قبلا نیز گفته بودم، این اتفاق بزرگ رخ داد و مردم انگلیس با این اقدام، کنترل کشورشان را دوباره به دست خود گرفتند و این موضوع ارزشمندی است.

اروپا با خروج انگلیس ، عمیقا به چالش کشیده شد

فرانسوا اولاند در واکنش به تصمیم انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا عنوان کرد: مذاکرات خروج انگلیس از این اتحادیه باید هر چه سریع‌تر برگزار شود.به گزارش آسوشیتدپرس، فرانسوا اولاند افزود: خروج انگلیس از این اتحادیه به معنی تعامل مثل سابق برای اروپا نیست. این اتفاق به عنوان اولین خروج یک کشور عضو از اتحادیه 28 کشوری اروپا، عمیقا این قاره را به چالش می‌کشد.وی همچون چندین نفر دیگر از رهبران اروپایی گفت که از بابت نتیجه همه‌پرسی روز پنجشنبه انگلیس عمیقا متاسف است، اما به رای اکثریت احترام می‌گذارد.به گفته اولاند، اتحادیه اروپا باید برای حرکت به جلو دست به تغییراتی در خود بزند.

جایگاه انگلیس در ناتو تغییر نخواهد کرد

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که به رغم خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، هیچ تغییری در جایگاه این کشور در این ائتلاف ایجاد نخواهد شد.ینس استولتنبرگ گفت: انگلیس یک هم‌پیمان قوی و متعهد ناتو خواهد ماند و همچنان نقش برجسته خود را در این ائتلاف ایفا می‌کند. امروز همچنان که ما با بی‌ثباتی و بی‌اطمینانی بیشتر روبه‌رو می‌شویم، ناتو بیش از هر زمان به عنوان اساسی برای همکاری در میان هم‌پیمانان اروپایی و همچنین همکاری میان اروپا و آمریکای شمالی اهمیت پیدا می‌کند.

«برگزیت» یک واکنش زنجیره‌ای در اتحادیه اروپا نخواهد بود

مارتین شولتز، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا اظهارکرد: خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موجب نخواهد شد که کشورهای دیگر نیز از اتحادیه اروپا خارج شوند. مارتین شولتز در مصاحبه با شبکه زد.دی.اف تلویزیون آلمان افزود: برگزیت واکنشی زنجیره‌ای در اتحادیه اروپا نخواهد بود و فکر نمی‌کنم این موجب تشویق دیگر کشورها شود که این راه خطرناک را بروند.وی خواستار آغاز مذاکرات هرچه زودتر اتحادیه اروپا با بریتانیا برای خروج از این بن‌بست شد. شولتز افزود: اتحادیه اروپا با انگلیس به طور جدی مذاکره می‌کند و در آینده نیز با این کشور به عنوان یک دولت ثالث رفتار خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها